tommra Startet 8.Juni.2011 Del på Facebook Startet 8.Juni.2011 Heisan, nå har jeg fått fixet "hovedmotoren" etter tips fra dere her inne, men så var det neste problem...Har en 3.5hk suzuki, årsmodell ukjent, som skal brukes til dorging. Når motor står i fri går den som en klokke men når den settes i gir og jeg gir litt gass dør den bare ut prøvde å gi bare litt gass å det gikk bra men med en gang jeg ga "orntlig" gass så dør den bare ut med en gang...Hva kan være feil og hva kan jeg gjøre? Båten den står på er en Rana 17 Sitér dette innlegget Link to post
BowFreak84 Svart 8.Juni.2011 Del på Facebook Svart 8.Juni.2011 Har du rensket forgasseren? høres ut som det kan være noe dritt i forgasseren og at den kanskje får litt lite bensin. prøv med en rens om ikke du har gjort det enda. etter det hvis problemet fortsatt er der, prøv og juster så den får litt mer bensin :) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 8.Juni.2011 Del på Facebook Svart 8.Juni.2011 Vår 4 HK Tohatsu var sånn i helgen. Åpnet forgasser i sine atomer, og fant rusk ved dysa. Like fint etterpå :-) Plukk den ren, demonter og vær nøye med renhold så går det fint. Ikke mange delene der inne :-) mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
tommra Svart 9.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Ok takk for svar folkens:) Har nettop kjøpt motoren og han je kjøpte den av sa han hadde renset forasseren nå nettop men det trenger ikke være sant eller så har han kanskje gjort en dårlig jobb:/ Sitér dette innlegget Link to post
tommra Svart 9.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Hvordan justerer man forgasseren foressten Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 9.Juni.2011 Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 det er vel to skruer inni der som du kan skru på. den ene er tomgang og den andre er full fart. Juster fullfart når du kjører full fart vice versa. Sitér dette innlegget Link to post
BowFreak84 Svart 10.Juni.2011 Del på Facebook Svart 10.Juni.2011 Du har 1 tomgangsskrue og 1 blandingsskrue. Det er blandingsskruen du skal justere på nå. Den pleier og sitte på siden av forgasseren, du kjenner den igjen med at på skruen er det en fjær som ligger mellom skruehodet og forgasseren. Ta først og skru den helt inn, og tell omdreiningene, jeg pleier selv og telle i halve omdreininger. VIKTIG: IKKE SKRU DEN HARDT TIL! SKRUEN HAR EN KON PÅ ENDEN SOM IKKE MÅ BLI ØDELAGT! Jeg er ikke sikker på hva grunninnstillingen på denne motoren er, men om du skrur den ut like mange omdreininger som du skrudde den inn og starter motoren, så må du bare prøve deg litt frem med 1/4 omdreining ca. du må bruke ørene litt for og høre hvor den virker som at sviver fint, så må du bare prøve å gi bann gass og se om den klarer det, dauer den må du justere litt mer. men først ville jeg uansett åpnet forgasseren og rensket den, det er ikke bestandig man klarer å få ut all dritten ved 1 rens, det hender noe mer løsner når motoren har gått litt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.