Throphy 2352 Startet 16.November.2004 Del på Facebook Startet 16.November.2004 spottene er egentlig for 220 Volt, men er de brukbare hvis jeg bruker de uten omformeren så de går på 12 Volt fra bateriene?? Hver spot er på 10 watt. Det står 12volt 70VA på pakken. Er disse brukbare i båten?? Sitér dette innlegget Hilsen Arve Link to post
Ingar Svart 16.November.2004 Del på Facebook Svart 16.November.2004 Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 17.November.2004 Del på Facebook Svart 17.November.2004 Det tror jeg helt sikkert. Jeg har god erfaring med å kutte bort transformatoren og kjøre likestrøm 12V rett på slike spoter. Du sier 70 VA(voltampere) Er det på trafoen det står det? Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 19.November.2004 Del på Facebook Svart 19.November.2004 Så lenge halogenpærene i spottene dine er merket 12V (volt), kan du kjøre dem rett på batteriene i båten. Men dersom du skal ha en dimmer på dette, må dimmeren være beregnet for 12 Volt. Dersom du synes at det blir for sterkt lys, kan du også sette inn mindre halogenpærer, istedet for dimmer, da sparer du strøm på batteriene dine. Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.