Jump to content

Korleis lufte/fylle olje på eldre yamaha90 powertrim


einderoy

Recommended Posts

Hatt lekkasje på min powertrim/tilt og må fylle olje. Forsøkt fleire gangar itte forskjellige beskrivelsar men den vil ikkje køyre heilt opp, eller ved rett hastigheit. Og det virkar som det kjem mykje luft når eg skal sjekke olje nivået.

Kva er rett prodedyre?

Link to post
Share on other sites

Snakka med ein mekanikar på ein Yamaha verkstad. Han sa eg skulle ha motoren halvegs opp med open påfyllings propp, og fylle etterkvart som eg hevar motoren. Når den så er på topp skulle eg stenge igjen, senke den heilt ned og så opp igjen for å så sjekke nivå, samt opne opp for å ta ut overflødig luft. Må Handel inn olje og sjå! :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Hei du, prosedyre er som følger:

 

For å fylle et tomt anlegg:

1. Sett motor på klammer i øvre posisjon.

2. Fyll olje i hullet til ekspansjonstanken samtidig som du kjører motor opp. (lettere om du får med deg en hjelper). Motor løfter seg etterhvert opp fra klammene.

 

For å lufte:

1. Kjør motor HELT opp. Om den ikke klarer det selv så hjelper du til.

2. Fyll til det renner ut av hullet

3. Kjør motor helt ned og så helt opp igjen (igjen hjelp til om den ikke klarer selv)

4. Ta deg en kaffekopp eller gjør noe annet i 5 minutter

5. Repeat

 

Å få luftet systemet ordentlig kan være noe skikkelig dritt. I manualen får du inntrykk av at 2-3 sykluser opp og ned er tilstrekkelig, men ikke bli overrasket om dette må tidobles før det fungerer tilfredstillende. Spesielt om du har hatt systemet åpent og har mye luft.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...