Jump to content

TV-sending -Autofil- om båter


jorhei

Recommended Posts

Tenkte jeg bare skulle gjøre andre oppmerksomme på at førstkommende mandag vil det på Autofil på NRK kl 20:05, være et innslag om trebåt, for den som er interessert i det da.

 

 

Gleder meg allerede til å se hva Jan Erik Larsen har å by på :flag:

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Tenkte jeg bare skulle gjøre andre oppmerksomme på at førstkommende mandag vil det på Autofil på NRK kl 20:05, være et innslag om trebåt, for den som er interessert i det da.

 

 

Gleder meg allerede til å se hva Jan Erik Larsen har å by på :flag:

Det må vel bli hvor stor påhenger han kan henge på uten at klinkeren spretter :eek: :eek: :lol:

Link to post
Share on other sites

Da var autofil-programmet om trebåter "fordøyd". Flotte båter, og til hvilken pris  :eek::rolleyes:.

Programmet kan sees om igjen på NRK nett-TV når det passer

Gikk glipp av det meste  :headbang: Fikk bare med meg slutten av Djupevåg-skøyten. Hvilke andre båter ble vist? Forsto det sånn at Larssen hadde vært hos Dolvik også?

Link to post
Share on other sites

Kjære båtfrelste!!!

 

Se til og logg dere inn på nrk.no og se innslaget når det passer. Dere har jo tilgang til internett og da er det jo bare å sette i gang!!

Hilsen en som nettop har nettopp sett et prakteksemplar av en Dolvik 26.

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Ser akkurat på Autofil fordi jeg rakk ikke å slå over på en annen kanal.

 

Hvor dumt tror han egentlig jeg er når han påstår at IBIZA-båten er den båten som 90% av alle familier ønsker seg? (Det var muligens ikke 100% slik han sa det, men slik har det festet seg hos meg.) :headbang::cryin:

 

Og bare til alle IBIZA-eiere: sikkert fin båt til sitt bruk - jeg reagerer bare på denne etter min mening idiotiske påstanden, jeg gir ikke uttrykk for min mening om akkurat denne båten.

 

P.S. Tillater meg å endre trådens tittel slik at den kan brukes om AUTOFIL også i andre sammenhenger.

Link to post
Share on other sites

fikk den med meg nå via nrk.no.

 

Om det er så lett å seile? Tja...regner med Jan Erik fikk litt hjelp innimellom. Men det som det illustrerer litt er at det ikke er farlig...Selv om man mister kontroll, så skjer det vanligvis ikke noe mer enn at man i verste fall stopper...

 

og Andreas, var vel ikke helt det han sa. Var vel heller at den tilfredstiller 90% av familiens behov, og det var vel mer henblikk på størrelsen, og det den inneholdt og ikke nødvendigvis Ibiza spesifikt.

klosett, solseng, fart, badeplass, kokemuligheter, mulighet for overnatting.

 

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Har ikke sett programmet, men smiler litt inni-meg-selv når jeg møter IBIZA "Special Edition" -båter. ALLE Ibiza er nemlig "Special Edition" og jeg har enda til gode å møte en båt med påskrift "Ordinary Edition" - Da vil jeg se 2 ganger på den båten, ja.........

 

Det minner meg litt om bilselgeren som prøvde å selge meg en ny bil, forleden. Fikk en standard-pris på modellen, helt til vi begynte å diskuterte farge og lakk. Han ville ha kr. 3.030,- ekstra for metallic-lakk. Da jeg sa at jeg ikke brydde meg om metallic (skulle ha rimeligst mulig modell) og spurte om vanlig lakk, sa han at for vanlig (ikke-metallic) lakk skulle de ha kr. 1.820,- !!!!! :crazy:

 

Da bare gikk jeg - går det an å selge en bil UTEN lakk?

 

Minner meg litt om utsagnet til Willy A. - en kompis i båtforeningen og jordnær amatørfilosof - som sier: "Uansett hvordan du snur deg, så vil du alltid ha ræva bak"...... :lol:

 

Ha en fin dag, dere!

:seeya:

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Allikevel går de fleste seilbåter kun for motor!! :lol::lol::lol:

 

 

Går vi for motor,mobbes vi skakke for det, late seilere, kan ikke seile, kan ikke krysse osv osv.

Går vi for seil, får vi kjeft for det også. Da er det nemlig ikke mulig å se hvor vi kommer fra, hva vi driver med, eller hvor vi skal.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Da jeg sa at jeg ikke brydde meg om metallic (skulle ha rimeligst mulig modell) og spurte om vanlig lakk, sa han at for vanlig (ikke-metallic) lakk skulle de ha kr. 1.820,- !!!!! :crazy

 

Alle bilforhandlere ser rart på meg også fordi jeg ikke vil ha radiot i kareten :lol:

Link to post
Share on other sites

Går vi for motor,mobbes vi skakke for det, late seilere, kan ikke seile, kan ikke krysse osv osv.

Går vi for seil, får vi kjeft for det også. Da er det nemlig ikke mulig å se hvor vi kommer fra, hva vi driver med, eller hvor vi skal.

Som en engang sa:

Tilgi dem, for de vet ikke........

Link to post
Share on other sites

Går vi for motor,mobbes vi skakke for det, late seilere, kan ikke seile, kan ikke krysse osv osv.

Går vi for seil, får vi kjeft for det også. Da er det nemlig ikke mulig å se hvor vi kommer fra, hva vi driver med, eller hvor vi skal.

Tenkte det samme :lol:

 

Eller motorfolk påstår at det er alt for trangt å gå for seil.

 

En tredje aspekt er nok også at de stedene hvor seilerne går mye for seil - langt borte fra land - da er det få motorbåter som ser dette.

Link to post
Share on other sites

men tilbake til tema, jeg syntes Ibiza 20 SE er en flott båt, kunne tenkt meg en sånn en, hvis jeg vant 5-600.000 i lotto ellerno...problemet her jo bare at jeg ikke spiller lotto.... :sad: ....og jeg er tom for rike tanter også... :sad: , da blir det en båt i prisklassen for oss vanlige dødelige....som en Clipper 17 med en 150 hk yamaha...det er drømmebåten...helst ferdig herpa...

Redigert av Selleri (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...