Wellcraft 3000 Startet 9.Juni.2011 Del på Facebook Startet 9.Juni.2011 Har en Mercruiser 7,3l D-tronic, 98mod. motoren starter fint og gangen er også ok. når den ligger å går, kan en sjå en liten ieselfilm i vanne. men når en stopper motoren så nesten fosser det ut diesel, og lager en god film på vanne? kan det være dysefeil, slitte foringer på dyse? er det noen som har forslag? injectoren er av en Bico Injetor D-TRONIC 7.3L òg ligger under toppdekselet. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Juni.2011 Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Er du sikker på at det er diesel? -og ikke olje fra drevet? :) Sitér dette innlegget Link to post
Wellcraft 3000 Svart 9.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Ja,nesten. for at når den går er det lite film, men så snart ein stopper kommer det. og når eg spruter på salo er alt vekk. fra derevet? hvor lekker det da? slagen? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 9.Juni.2011 Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Lekkasjen kan også komme fra gearoljen i drevet (en dårlig/defekt simmerring) eller fra trim/tilt sylinder. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Eureka Svart 9.Juni.2011 Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Såfremt du ikke med sikkerhet kan si at det er diesel, så burde du nok: 1: kontrollere nivået på hydraulikkolje på styring og trim/tilt. 2: ta båten på land og kontroller oljenivå og farge, vann, på drevoljen. Dersom den lekker olje, vil jeg si at det er såpass kritisk at bruk av båten bør begrenses da det kan medføre skade på drev. -men det er nå hva jeg tenker. Sitér dette innlegget Link to post
Wellcraft 3000 Svart 9.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 drevoljen er sjekket ok, men om det mindre på trim/tilt har eg ikke sjekket. men det er så rart at når eg stopper motoren blir det liksom mer ojlefilm, og når eg går inntil brygga bruker er verken tilt eller flaps? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 9.Juni.2011 Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Har det samme og det kommer med eksosen. Skal ta dysene til vinteren.... Ingen panikk Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Wellcraft 3000 Svart 9.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 ja eg og trur det er ei dyse som fjusker, men hvem kan sjekke slike dyser? om det har vore bosch, er det flere som kan sjekke dei, men desse Bicko dysene? er det ikkje mulig å sjekke desse dysen elektrisk, for dei får ei spenning når dei skal åpne. Ingen panikk, det er meir at det er flaut, når det blir ein dieselfilm på vanne. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.Juni.2011 Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Sleng en skvett zalo på vannet når det blir mye. Sitér dette innlegget Link to post
Wellcraft 3000 Svart 23.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2011 (redigert) OK, eg gir meg det var lekasje i ein slange som går til tilten. Nesten tom for olje i beholderen på tilt pumpa Redigert 23.Juni.2011 av Wellcraft 3000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 23.Juni.2011 Del på Facebook Svart 23.Juni.2011 Lettere å fixe enn dyser Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.