Fredrikoaa Startet 9.Juni.2011 Del på Facebook Startet 9.Juni.2011 Har nettop kjøpt en brukt Suzuki df 25 motor til båten min. HAr koblet alt riktig og hatt hjelp av folk med god greie på motorer under hele koblings prosedyren. Men av en eller annen grunn får jeg ikke start! det er el start men jeg hører ikke en ensete lyd når jeg vrir om nøkkelen ( nå den står i nøytral). men når jeg setter motoren i gir fremmover hører jeg noe som høres ut som start motoren, men motoren starter likevell ikke. er det noen som har hatt lignende erfaringer? ladet batteriet fult og har hatt måligs apparat på det så det er ikke problemet. takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 9.Juni.2011 Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Sjekk om vaieren er riktig justert slik at den virkelig er i nøytral. Sjekk om det er god kontakt på batteripoler. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 9.Juni.2011 Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Det er på ingen måte rett riktig koblet om det arter seg som du forteller. Enkelt og greit Sitér dette innlegget Link to post
Fredrikoaa Svart 9.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 har skjekket at polende har kontakt . det som er rart, er at når jeg setter den igir hører jeg gnisten. og dette skl jo ikke vær muilig :S Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 9.Juni.2011 Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Vri om nøkkelen samtidig som du lirker gearsjaleren noe fram og tilbake. Slår starteren da inn er det feil justering av vaier som er årsaken. Sitér dette innlegget Link to post
Fredrikoaa Svart 9.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 og hvordan kan jeg eventuelt fikse dette? Sitér dette innlegget Link to post
Joakim Brunsvik Svart 9.Juni.2011 Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Justere på vaier'n bare å skru litt på festet på vaier'n til motoren Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
motor Svart 9.Juni.2011 Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 (redigert) Justering av vaier gjør du ved å sette gearsjalteren i nøytral. Ta av motordekselet og kople ifra vaieren på motoren. Sjekk om overføringen fra motor til gearet er i midtre posisjon (nøytral). Prøv å start motoren uten vaieren tilkoplet. Starter den nå så var vaierjusteringen feil. Juster vaieren slik at den glir naturlig inn på overføringen når både motor og gearhendel er i nøytral. Redigert 9.Juni.2011 av motor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.