Jump to content

Noen som har erfaring med PPS shaft seal?


Arild81

Recommended Posts

Så litt på tekniske detaljer, og jeg synes at gummibelgen ser dårlig ut i forhold til sleipner sin! Ser også at tettingen er utført med o-ringer mens sleipner bruker simmer-ringer! Sleipner har kjøle ribber på messinghylsen!

Tja, etter mitt syn 3-0 til sleipner!!

Er kanskje billigere enn sleipner?

Link to post
Share on other sites

Denne akseltetningen vil nok være til å stole på, de fleste pumper har denne type tetning og de kan gå kontinuerlig i mange år uten lekkasje.

Veldig viktig å slippe ut all luft av hylsa ved sjøsetting ellers kan tetningflatene gå varme og lekkesje kan oppstå.

Link to post
Share on other sites

O-ringene er tetningen på den delen som roterer med akslingen, denne er festet med settskruer på akslingen.

Det er tetning mellom denne stål delen og kullringen som er festet på gummi hylsa, denne type akseltetning er holder mye lenger en simringer ved normal drift.

Link to post
Share on other sites

O-ringene er tetningen på den delen som roterer med akslingen, denne er festet med settskruer på akslingen.

Det er tetning mellom denne stål delen og kullringen som er festet på gummi hylsa, denne type akseltetning er holder mye lenger en simringer ved normal drift.

 

Det er min konklusjon også.

Min får også kjøling\smøring fra kjølevann fra eksosen. Så luft er ikke noe problem.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...