Jump to content

fritak for kyst skipper sertifikat?


akiro13

Recommended Posts

Har aldri hørt om noe fritak for kystskippersertifikat for førere av eldre båter over 15 meter. Det ville jo vært rart hvis det var det. Det er nok ikke akkurat enklere å manøvrere gamle båter og du vil nok heller ikke gjøre mindre skade på egen eller andres båter om du skulle komme borti noe.

Redigert av bc45 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg førte en kutter på etparogfemti fot i flere år, uten kystskipperpapirer. På målebrevet var største lengde oppgitt i vannlinjen, og den var 49,5 fot... Kuttere har som kjent et stort overheng i hekken, noe som ikke er tilfelle på din risørskøyte.

 

Uansett: sjekket aldri opp om dette var helt lovlig, men var aldri borti noen uhell og fikk heller aldri noen spørsmål om dette fra politiet da vi traff dem på fjorden. Men det var vel i beste fall en gråsone:-) Nå er båten desverre hugget opp, og jeg holder meg under 15 meter.

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Det er åpenbart ikke noe poeng i å endre regler som gjelder for eldre båter dersom de endrede reglene ikke skal gjelde for eldre båter... :rolleyes:

Redigert av Sjøtunga (see edit history)

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...