Jump to content

Valg av propell til evinrude v4?


kimrobin

Recommended Posts

Hei! Vet relativt lite om propell valg til båtmotorer, så jeg tenkte jeg kunne spørre her. Har hørt det er mange med god erfaring på dette forumet, så jeg gjør et forsøk :)

 

Jeg har en Barracuda 16 fot med en evinrude 90hk v4 fra 1989. Det er orginal propell på motoren. Jeg synes det er god akselereasjon på båten, men er kanskje ikke så rart i og med at båten er så lett?! Men på toppfart så har jeg kanskje rundt 41-43 knop.

Jeg har ikke fåt målt farten enda så det er i grunn vill gjetting. Så over til noen spørsmål:

 

Vil det ha stor betydnig å sette på en ny propell? (stålpropell)

Jeg ønsker for det meste en bedre toppfart for akselerasjonen syns jeg er god nok som den er=)

Kom gjerne med noen tips om hvilken størelse og propell jeg burde velge da jeg som sagt ikke kan mye om dette.

 

Vil det være verdt å g til innkjøp av en hydraulisk powerlift? Tjener jeg mye på toppfarten med dette?

 

Båten det gjelder er den på profilbildet :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...