Jump to content

Hvor i trøndelag kan man kjøpe 3-4000 liters flytetanker?


Sveraz

Recommended Posts

Lurer på om noen i trøndelagsområdet har noen fine tanker tilgjengelig.

Det jeg er interessert i er tilsammen 15000 liter, fordelt på 2,4 eller 6 tanker, der minimum diameter er rundt én meter.

Håper noen har eller vet om noen plass hvor man kan skaffe slike til en billig penge(brukt).

 

Mvh.

Magnus

Link to post
Share on other sites

Du skriver ikke noe om hva du skal bruke dem til. Jeg skulle tro du skulle bygge en solid flytebrygge dersom du vil ha 15000 liter med oppdriftstanker...

 

Kan du bruke ipc containere? (det er de firkantete plasttankene som er 80x120cm i bunn, og ca én meter høye). De får du ofte gratis, og de har volum på 1000 ltr. Selv fikk jeg fatt i mange slike på en malingsfabrikk. De var brukt til kjemikalier ifm malingsproduksjon, og var ypperlige til å bygge flytebrygge med STOR oppdrift. Måtte faktisk fylle dem halvfulle med vann for å få en fornuftig høyde på "bryggen"...

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Ja, det er det som er saken. Det må tåle en god del vekt, og i tillegg være nokså stabile, da vi har tenkt å bygge videre oppå bryggen.

Så da har det vært noe enklere om tankene hadde vært større, slik at vi slipper å bruke så mange.

Vil tro det blir noe bedre stabilitet med 4 tanker á 3-4000 liter vs 15 mindre tanker.

Link to post
Share on other sites

Vil tro det blir noe bedre stabilitet med 4 tanker á 3-4000 liter vs 15 mindre tanker.

Uten å ha noen rasjonell grunn, så tror jeg at det er motsatt.... tror det blir mer stabilt med flere mindre tanker.Mer jobb blir det jo selvfølgelig.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

De står som regel inne i et galvanisert bur, med en stålpalle i bunn. De er meget solide. Hovedsaken er nok å få fordelt trykket over hele ta kroppen, og la det være mest mulig åpent under tankene. Hvis en skulle ryke senere, skal det være lett å fylle den med vann og trekke den ned, og dra en vannfylt ny erstatningstank inn i samme sted, og deretter tømme den for vann vha. trykkluft.

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...