Jump to content

Problem med tilt på DP290 drev


java73

Recommended Posts

Har problem med at tilten på DP290 drevet slutter å virke under kjøring. Virker fint ved oppstart, men reagerer ikke verken opp eller ned etter den er kommen opp i fart. Virker heller ikke når eg slakker av igjen. Den virker fint igjen om eg hviler motoren en stund, feks eit døgn, virker også igjen om eg stopper og slår av og på igjen hovedstrømmen.

Tror alle ledninger og kontakter ok, oljen er også fin. Noen som kjenner til dette?

Har ein VP Kad44 EDC motor.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde lignende problem i vinter og i våres så sluttet det å helt fungere. Sjekket releèr og koblinger uten at jeg fant noe feil. Mistanken gikk da til tiltmotoren. Den sitter litt trangt til slik at jeg må demontere kjettingkassa for å komme ordentlig til, så jeg ga tiltmotoren et par små slag med hammeren og da fungerte den. Har fungert siden :smiley:

/per

Link to post
Share on other sites

Dette kan skyldes dårlig jordforbindelse som gjør at tripumpa ikke orker og gå når man har motorene i gear.. når motorene står i gear så vil propellkreftene presse dreva mot akterspeilet og det er da naturlig tyngre for tiltmotor. En kjapp måte er og gi trimmotoren direkte jord fra batteri som en test. ellers er jo det klassiske at rele ikke fungerer.. Hadde selv problemer med jordforbindelse på netopp samme feil.. tiltmotor gikk som ei kule helt til den fikk motstand.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Sjekk også smeltesikring til hovedstrømmen til powertrim (hvit sitter på motoren) Har vært ute for flere med vakkel kontakt uten synlig smelteskade.Mål at det er lik spenning på begge sider av sikringen ev kobl sammen ledningene utenom sikring og prøv pumpen da.Har byttet to slike på kad 43/44 bare denne uken. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

regner med du mener den som sitter rett bakenfor finfilteret på motorens høyre side sett forfra.. VEEEEEEEEEEEEEldig mange som har koblet utenom denne da de som du sier har vakkel.. jeg tror tipset ditt er den faktiske feil som trådstrater leter etter.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...