Jump to content

Knopmåler på eldre 60hk Mariner. Må den være original? Faria?


EIN

Recommended Posts

Ved montering av knopmåler på en eldre 60 hk Mariner påhengsmotor med fartsmålergiver i undervannshuset, kan en vilken som helst knopmåler monteres her, eller må en bruke orginal? Jeg tenkte kansje en kunne bruke denne. Kan den kalibreres etter denne motoren slik at den viser rett, eller der det likt trykk på giveren fra alle motorer ved samme hastighet?

Link to post
Share on other sites

Mener de kan brukes om hverandre. Og nøyaktigheten er ikke alltid like imponerende....

 

Men fartsmåleren på min Yamaha F115 viser innenfor 1 knop av GPS dersom det ikke er strøm i vannet

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Ved montering av knopmåler på en eldre 60 hk Mariner påhengsmotor med fartsmålergiver i undervannshuset, kan en vilken som helst knopmåler monteres her, eller må en bruke orginal? Jeg tenkte kansje en kunne bruke denne. Kan den kalibreres etter denne motoren slik at den viser rett, eller der det likt trykk på giveren fra alle motorer ved samme hastighet?

 

Ingen problem og bruke uoriginal knop måler.

Den måler kun vanntrykket og har ingen ting med motor fabrikant og gjøre.

 

 

Kan man kalibrere slike knopmålere slik at de viser tilnærmet rett hastighet i forhold til GPS?

 

Nei det går dessverre ikke.

Da må du eventuelt kjøpe en digital type som bruker gps signalene til og vise farten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...