Jump to content

VP sjøvannsfilter som ikke er tett


Lazyjack

Recommended Posts

Filteret er av type med filterkurv i nylon, tynt innerlokk med "tapp" og ikke gjennomsiktig skrulokk. Det sitter på sugesiden og jeg ser mye bobler i slangen mellom filter og pumpe.

Det er jo skrulokket som skal presse det tynne lokket ned mot gummipakningen på toppen av filterkurven og jeg regner med at det er der det svikter. Er det noen som har utført noen form for modifikasjon og fått dette tett?

Redigert av Lazyjack (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Jeg har også til tider hatt mye luft i slangene, men da er det enten dårlig gjennomstrømning i drevet eller slangeklemmene ellers i sløyfa som ikke har vært stramme nok. Når drevet begynner å gå tett blir det stort undertrykk rundt om kring, og det suges lett inn luft ha jeg erfart! Etter en runde med staking av drevet pleier det å bli bra - skal ikke mye til før det tetter seg i drevet! Har aldri hatt problemer med å få lokket tett nok, men jeg drar det hardt til!!

 

Stein-E

Link to post
Share on other sites

Filteret er vel kansje av eldre type , mulig det er lurt å skifte hele enheten komplett i tilfelle det går helt i stykker , plasten blir sprø med tiden som kan resultere i fulstendig stopp ute på fjorden en vakker dag eller i uvær :-( , det koster svært lite for en så vital del

;-).

Link to post
Share on other sites

Motor er VP D2-40.

 

Samson: Båten gikk på sjøen i dag med nyrenset kanal i drev men like fordømt damper det fra eksosen. Det er mye luft i slangen fra filteret og i flg. andre som har vært plaget med vanndamp i eksosen på nyere motorer så er det utett sjøvannsfilter som er synderen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...