Jump to content

Velge riktig propell til Winrace MK7 med 25 Hk Mariner


SandyF

Recommended Posts

Hallo, Trenger hjelp med å velge propell til båten min!

Vil veldig gjerne ha hjelp av noen som kan dette. Helst anbefalte mål til hvordan propell jeg burde ha. (Stigning, Diameter osv.)

Motoren er langstammet og er stilt slik at den horisontale finnen er like høyt som bunnen på båten.

Et annet problem jeg var plaget med i fjor sommer var at båten begynte å krenge mot babord når jeg gir på Gass..

Kan dette være på grunn av at propellen var veldig slitt i bladene, Kjørte jo da også uten sink-anode som jo har en liten finne som virker litt mot transversalkreftene.

 

All hjelp mottas!

 

27082010718.jpg

Redigert av SandyF (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vil tro du nesten kan kjøre med største propellen du får til denne motoren. Har selv hatt MK7 med yamaha 9.9 og cleaver propell. Jeg prøvde min båt også med vanlig propell på en annen 9.9 motor, og der hadde jeg mye å gå på!! :) Disse båtene går så lett i vannet at man nesten kjøre med hvilken stigning.

 

Hvor holder du til forresten? har du nå nylig kjøpt båten?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...