Jump to content

Oljenivå på VP TAMD40


huwabåt

Recommended Posts

Jeg har en VP TAMD 40 motor, med en peilepinne der jeg ikke klarer å se merkene for min og max oljenivå. Siden det er interessant å vite litt om dette spør jeg om hjelp her. Om noen har en slik motor kan man muligens måle avstanden fra toppen av pinnen, og ned til max og min merkene neste gang det peiles. Om man tar målet akkurat fra underkant av plasten på toppen av peilepinnen burde vel dette bli riktig...

Link to post
Share on other sites

Jeg har en TMD40, så det er vel akurat samme bare at du har intercooler. Kan måle på min neste gang jeg er i båten. Trolig Mandag. Ellers så går det 11 liter olje på den, dvs 10 på motor og 1 til filter.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Beklager,men mandag ble til torsdag. Bedre sent enn aldri.

 

Her er bilder + mål.

Måler 4,6 - 4,7 cm fra bunn til max på pinnen.

 

oljepinne_001.jpg

 

Dersom du ønsker å kjøpe deg en slik pinne er delenr: 829577.

 

oljepinne_002.jpg

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...