mewa 2 Startet 11.Juni.2011 Del på Facebook Startet 11.Juni.2011 Hei alle sammen nå har jeg holdt på plaget alle dere med mine spørsmål om hvorfor jeg ikke kunne få de siste 1200 omd.Nå viser det seg at det er metallspon i kanalene i toppen på motor når de tørket opp oljen med en klut og de kornene var ganske grove + 1 knust ventilløfter + 3 bøyde ventil stenger så mitt spørsmål til dere er har noen en longblock eller en veldig god motor overhalt stående det jeg vil ha er en 7,4 l bensin på forhånd takk for all hjelp og svar jeg har fått i denne saken.Men nå vil jeg avslutte denne saken så jeg kan få bruke båten derfor har jeg tatt dette valgetog skifter. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.Juni.2011 Del på Facebook Svart 11.Juni.2011 Lykke til med letingen. Du må kjappe deg, så ikke hele sesongen går fløyten :-) Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 11.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2011 Takk for det Tom Rør vet ikkje om eg ska le eller grina har ikkje fått bruk han på et par år så eg håpe det slutte her!!!!!!! mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 11.Juni.2011 Del på Facebook Svart 11.Juni.2011 Kjipe greier Har du sjekket her? http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=28753525 Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
mewa 2 Svart 11.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2011 ja har det snakka med han men han sko ha 45000 for en long block 7,4 og det synes eg va for dyrt får jo en 7,4 mpi utgave brukt for 50000-80000 sko vært med hvis med hadde vært i pris 30000-35000.... mvh mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 11.Juni.2011 Del på Facebook Svart 11.Juni.2011 Eller her: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/96-06-CHEVROLET-MERCRUISER-454-7-4L-GENVI-MARINE-ENGINE-/170652803120?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item27bbb32030 Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 11.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2011 ka avgifter e det me snakke om når me ska importere en long block ? mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 11.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2011 Eg må bare se realiteten i øyene eg har et jævla problem så eg vil komma meg utav å aldri mer tenka på det mvh mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 11.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2011 hvis noen her på baatplassen har for salg en 7,4 l mpi eller 350 mag mpi kan dette vurderes men ta kontakt med meg via IM på baatplassen mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 11.Juni.2011 Del på Facebook Svart 11.Juni.2011 Husker ikke akkurat hva hk-avgiften er på om dagen, det finner du på tollvesenets sider. Husk at hk-avgift følger motorblokken, allt annet er det kun moms på. Du har lov til å marinisere motor til eget bruk uten å betale hk-avgift, dvs. hvis du kjøper en ny bilblokk/shortblokk og bygger båtmotor til egen båt skal du ikke betale avgift som jo allerede er betalt for motoren som gikk i stykker. Men å importere en ny motor som bilmotor og bare betale mva så bør du nok ikke få mariniseringsdelene på samme pall...... Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 12.Juni.2011 Del på Facebook Svart 12.Juni.2011 Ikke for å virke dum, for jeg ser jo at du er ute etter ny motor, men jeg spør litt dumt alikevel jeg! Er det skader i blokka etter den knuste løfteren??? og med ventil stenger antar jeg at du mener støtstenger, ville det ikke bli rundt 50K billigere å bytte den løfteren og de tre støtstengene, og gjøre rent oljekanaler, galleriet osv. for spon??? Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 12.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2011 Hei Adeneo klart det men vi må jo finne årsaken til at det er kommet spon ser ut som det er støpegods vet ikke hva den har spist på.Men med den prisen for longblock på 45000 tror jeg at jeg total overhaler den jeg har... mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 13.Juni.2011 Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Faren er selvfølgelig at du har fått spon i råde/ramme lager eller andre kritiske steder, dersom dette var en jobb jeg gjorde for andre hadde jeg insistert på å plukke ned hele motoren, men hadde det vært min egen motor hadde jeg vippet av toppene og tatt ut pluggene til galleriet og gjort godt rent, sjekket vippetøy og ventiler nøye, byttet det som var defekt, selvfølgelig ny olje og filter, og sjekket alle steder det er mulig å komme til for metallspon, og satset på at det gikk bra. Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 13.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Ja har helst lyst til det men er skeptisk da bensinpumen starte ved et visst oljetrykk,og i det siste har jeg måttet kinne motoren en del ganger før jeg har fått opp oljetrykket å bensinpumpen starter tyde på at noe er veldig galt.Har ikkje lyst på havari ute på sjøen også e eg drittlei at det ikkje e i orden har lyst te å ha en feilfri motor så me plukke ned å overhale den.... mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
redern Svart 16.Juni.2011 Del på Facebook Svart 16.Juni.2011 jaja er i nesten samme båt selv... akkurat levert motoren til verksted å håper på det beste... Her var det en gammel frostskade som kom frem i dagens lys.... Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 16.Juni.2011 Del på Facebook Svart 16.Juni.2011 (redigert) En slik motor overhaler man kjapt for 10-15.000 ink ny veiv, alle lager og pakninger, normalisering av råder etc hvis man er litt nevenyttig selv. man får kjøpt billige overhalingskit fra USA eller Sarpsborg motor. Jeg har selv overhalt en slik 2 ganger, satte første gangen motoren i sammen feil noe som medførete til umiddelbart total havari. Kjøpte da et kit i USA og det andre hos Sarpsborg Motor AS. Sarpsborg Motor skaffer alt til denne motoren, Aarnes i Sarpsborg tror jeg har både shortblokk og longblock på lager, en kompis kjøpte en 350 shortblokk der for et par år siden og mener han betalte rundt 18-20.000 for den. -Xlnt Redigert 16.Juni.2011 av Xlnt (see edit history) Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
redern Svart 17.Juni.2011 Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 skal ringe de i sarpsborg å høre, men fikk pris av en annen her på 40.000 for shortblock... er dyrt syns jeg.. men men man får bare dra opp skjorta å kaste seg ut i det :) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 17.Juni.2011 Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 Jeg mener å ha sett at du får ny blokk for ca. $1000 Så kommer marine.pakningssett og messingplugger, lagerskåler og annet som må byttes. Sjekk f.eks. summit. Sitér dette innlegget Link to post
redern Svart 18.Juni.2011 Del på Facebook Svart 18.Juni.2011 Jeg fikk ikke fatt i det i Sarpsborg. Så tips om hvor jeg kan handle en slik samt ca pris mottas med største takk. evt hvis noen har en slik å selge . Sitér dette innlegget Link to post
sea ray 34 Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Har en stående i garasjen jeg.Er og treffe på 45694128. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.