Jump to content

70 hk på 13 fot jolle!


innaskjærs

Recommended Posts

Jeg var i Lillesand tirsdag, onsdag forrige uke og der registrerte jeg et par gutter, med hver sin båt. 13 fot joller med 70 hk!! de spratt utover fjorden mot Blindleia i en sinnsyk fart, uten vester. At dette gikk bra er helt utrolig. Guttene var ca 16-17 år, men hvor er foreldrene hen i denne galskapen. Hva mener dere båtvenner??

Sjøsyk

Link to post
Share on other sites

Tøft!!!<så far er ikke vokst ifra det stadiet enda..

 

He he , kommer vel aldri til å vokse fra slikt jeg heller. Overmotoriserte kjøretøy båter såvel som biler er og blir gøy... :smash:

 

At båten har en stor motor ser jeg ikke som så farlig , men kombinasjon uten vest blir det det... kjørt mye overmotoriserte båter og ting ser værre ut en det ofte er..

 

Ene 13ft speedbåten jeg hadde ble tatt bilde av i avisen da toll og politi sjekket båter. var en 16 åring som hadde den da med 30 hp motor,

 

overskriften i avisen lød "galskap å kjøre slik overmotorisert farkost"

Hmm båten ble kjørt med 70hp tohatsu som var trimmet til 100hp av en annen med lik båt og gjorde 72knop da, min hadde kun 50 hp og gjorde 55 knop mot 50knop med trimmet 30hp ...

Link to post
Share on other sites

Tror det er en fire/fem stykker av de i Lillesand og ser de ofte ute på byfjorden og morer seg. Venter egentlig bare på at en av dem vipper rundt (håper selvfølgelig ikke at det skjer!), men de har god kontroll på farkosten. Mine barn hadde ikke fått lov til det for å si det sånn! Dødmannsknapp og vest av beste kvalitet er en selvfølge.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...