Jump to content

Hjelp til valg av ny båt


Severinson

Recommended Posts

Hei, jeg trenger litt hjelp til valg av ny båt.

 

Skal være en båt som jeg kan bruke til dvs blant annet litt småfiske, noen småturer rundt om, litt tube\vannski kjøring og en båt som jeg kan bruke mellom skjergaardene.

Jeg vil helst ha kalesje på båten da jeg kan kjøre litt når det regner også, eller muligens en hardtopp?

båten bør iallefall gå 25 knop slik jeg ikke bare tøffer rundt om, er litt greit og kunne komme seg fra A-B i en stabil fart.

 

Innebygd motor eller utenboards motor er det samme bare båten er sjødyktig og jeg kan stole på motoren.

 

Vil heller ikke at prisklassen på disse båter skal være altfor stiv har sitt for meg en båt til pris mellom 10-50 tusen.

 

Noen som har noen gode båter og anbefale? :)

Redigert av Waterboy14 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her har du en utrolig fin og god båt :thumbsup: bestefaren min hadde en lik en for noen år siden og den ligger utrolig godt i vannet og skjærer i gjennom bølgene som en drøm:thumbsup:

 

Hansvik 16,5 fot med 40 hk Yamaha

 

Jeg annbefaler denne båten på det høyeste :yesnod:

 

Mye båt for pengene her

Redigert av Joakim Brunsvik (see edit history)

Joakim Brunsvik

Link to post
Share on other sites

Tja... Har selv hatt en lik båt og mener at den er litt "vinglete" og veldig følsom for vektforflyttning. 40 Hk er vel i overkant av hva denne båten er godkjent for? Trodde det var 30 hk, men det skal jeg ikke banne på.

 

Jeg har også mye erfaring med Rana 17 (Rana 530) og det er en langt mer stabil og bedre båt. Behagligere å kjøre fort med og mye bedre i sjøren.

 

Her er et eksempel på Rana 17 med 40 hk fra 2006 + henger fra 2003!

 

Denne typen her har jeg erfaring med med 40 hk. Kjempegod båt!

 

Her er en med nyere motor og med henger!

 

Hadde jeg hatt 40-50k til båt er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt om det stod mellom Hansvik 16,5 og Rana 17

 

KK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...