Jump to content

Volvopenta MD2b, vannpumpa blåser?


Sølla

Recommended Posts

Jeg har en Volvopenta MD2B,jeg kjøpte båten i fjor, og den virket aldri 100%. Jeg har hatt problemer med vann i oljen, byttet simringer og ikke mer problemer med oljen. MEN jeg får ikke vannpumpa til å suge vann. Når jeg bruker vannslangen og spyler med vann, kommer det gjennom og ut der det skal, så der er ingenting som er tett, men pumpa klarer ikke å suge opp vannet....

Jeg vet at selger har byttet impelleren, kan han ha satt den feil vei? Er det mulig?

 

Noen som har noe bedre forslag?

Link to post
Share on other sites

Hvis det var pumpa du byttet simmerringer på så hadde du vel impeller av vil jeg tro. Kan være at pumpa ikke går i det hele tatt. Pumpas aksling går inn på en medbringer i motoren. Er denne knekt av går ikke pumpa rundt.Sjekk dette med og ta av lokket på pumpa, kjør den litt på starteren, og se at impeller roterer. Sjekk også at halvmånen inni pumpehuset er på plass og er festet. Hvis denne har løsnet kan den følge med impelleren rundt, og da blir det ingen virk i pumpa. Regner med du har sjekket at det er åpent i kjølevanninntak.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...