mad Startet 17.November.2004 Link til dette innlegget Startet 17.November.2004 Hei Jeg har en gammel MB5 (10/15hk) innbord bensinmotor fra 70 tallet i min nyinnkjøpte seilbåt. Den har ikke s-drev men aksel som går rett bakover. Denne lukter fælt bensin og lekker og er rusten, så jeg har veldig lyst til å bytte den ut i en nyere diesel motor som paser inn. Lurer på om noen har eller kjenner noen som har en motor de vil selge/bytte. Jeg er interessert i en motor som er av nyere dato, men jeg kan skru en del så den kan godt være ødelagt eller trenge service/vedlikehold. ER DET FORRESTEN NOEN SOM HAR NOEN ERFARING med de luftavkjølte aggreggat motorene man kan få kjøpt i oslo for 20 lapper helt fabrikknytt med vendegear og det hele. ???? så det i et båtblad, og det virker jo som et interessant alternativ.. Håper noen av mine båtvenner her kan komme med en tilbakemelding eller forslag til objekt. Hilsen Mads mob 97601050 Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 17.November.2004 Link til dette innlegget Svart 17.November.2004 Regner med at du følger med på www.finn.no Litt tålmodighet så burde det være mulig å finne noe. mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Tore Harang Svart 19.November.2004 Link til dette innlegget Svart 19.November.2004 sjekk denne linken http://www.finn.no/finn/boat/object?id=485...568&pos=1&rub=9 Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 19.November.2004 Link til dette innlegget Svart 19.November.2004 Kanskje litt overkill å gå fra en gammal MB5 på 7,5HK til en sprillans ny 30 HK Yanmar ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Hulda Svart 19.November.2004 Link til dette innlegget Svart 19.November.2004 Ikke bruk luftavkjølt motor i båt. Bråker mer og overoppheter lett. Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 20.November.2004 Link til dette innlegget Svart 20.November.2004 Fortell litt om seilbåten din, så er det lettere å gi gode råd. Mvh Even Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 23.November.2004 Link til dette innlegget Svart 23.November.2004 Hva med denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?id=486...49&pos=37&rub=9 Litt høy pris for en gammel danske, men de er kjent for å være robuste. mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 24.November.2004 Link til dette innlegget Svart 24.November.2004 Jeg er jo stadig forundret over hvorfor ingen vil ha bensinmotor i båten sin... I min båt satt ev VP MB2B 50S. den har sittet der fra 1983, og fungerte fortsatt nå i høst. Enkelt å håndtere , liten og lett . Her har det aldri tatt fyr, - selv uten at det er montert motorromsvifte. ( - men det blir det nå ) Da jeg sjekket prisene på nye dieselmotorer fikk jeg helt hakeslipp. Er det gull legering i de motorene eller..... ? Minste VP motoren til 70.000 + montering og fundament, samtidig som den veier omtrent like mye som båten min og tar mye plass. Jeg valgte en ombygget Honda 4 takt med seildrev 13 hk . [ftp] www.saildrive.se - Med moms og transport fra Sverige ( inkl alt av kabler, tetningsringer fundament motroromsvifte , vannlås ) kommer hele saken på 43.000 NOK. - og står det i Nettavisen til sommeren om en Alo Mikkel i full fyr og flamme , så er det sikkert bare min Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.