Jump to content

Ønsker å bytte til dieselmotor i seilbåt..


mad

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har en gammel MB5 (10/15hk) innbord bensinmotor fra 70 tallet i min nyinnkjøpte seilbåt.

Den har ikke s-drev men aksel som går rett bakover.

 

Denne lukter fælt bensin og lekker og er rusten, så jeg har veldig lyst til å bytte den ut i en nyere diesel motor som paser inn.

 

Lurer på om noen har eller kjenner noen som har en motor de vil selge/bytte.

Jeg er interessert i en motor som er av nyere dato, men jeg kan skru en del så den kan godt være ødelagt eller trenge service/vedlikehold.

 

ER DET FORRESTEN NOEN SOM HAR NOEN ERFARING med de luftavkjølte aggreggat motorene man kan få kjøpt i oslo for 20 lapper helt fabrikknytt med vendegear og det hele. ????

så det i et båtblad, og det virker jo som et interessant alternativ..

 

Håper noen av mine båtvenner her kan komme med en tilbakemelding eller forslag til objekt.

 

Hilsen Mads   :cool:

mob 97601050

Link to post
Share on other sites

Jeg er jo stadig forundret over hvorfor ingen vil ha bensinmotor i båten sin...  :sleep:

 

I min båt satt ev VP MB2B 50S. den har sittet der fra 1983, og fungerte fortsatt nå i høst.

Enkelt å håndtere , liten og lett .  Her har det aldri tatt fyr, - selv uten at det er montert motorromsvifte. ( - men det blir det nå )

 

Da jeg sjekket prisene på nye dieselmotorer fikk jeg helt hakeslipp. Er det gull legering i de motorene eller..... ?    :lol:

 

Minste VP motoren til 70.000 + montering og fundament, samtidig som den veier omtrent like mye som båten min og tar mye plass.   Jeg valgte en ombygget Honda 4 takt med seildrev 13 hk  . [ftp] www.saildrive.se

 

- Med moms og transport fra Sverige ( inkl alt av kabler, tetningsringer fundament motroromsvifte , vannlås ) kommer hele saken på 43.000 NOK.  

 

- og står det i Nettavisen til sommeren om en Alo Mikkel i full fyr og flamme , så er det sikkert bare min   :blush:  

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...