Jump to content

Rense filter i bærbar bensintank?


Tohatsu1

Recommended Posts

Jeg har en slik tank som bildet nedenfor viser,og forstår det slik at det er et filter nede i det albueleddet som bensinslangen er festet til,og at dette bør sjekkes for dritt om motoren går ujevnt(noe min gjør). Hvordan får jeg ut dette filteret? Prøvde å skru men turte ikke ta særlig i da jeg ikke visste om det lot seg gjøre å skru det ut.

s10090.jpg

Link to post
Share on other sites

joda, det skal gå å skru ut bensinslangetilkoblingen, gjør hvertfall det på mine tanker.

når du har skrudd opp, trekk den ut og slangen med tilhørende filter kommer ut. det sitter en o-ring under tilkoblingen, så den skal bli tett når du skrur igjen.....

den som venter forgjeves, venter ALDRI på noe godt......

Link to post
Share on other sites

Skrudde ut min i går, men fikk ikke trukket den helt ut av tanken. Var det et albueledd i bunnen der? kom på nå at jeg da kanskje må bøye den en eller annen vei for å få ut siste stykke?

 

-gud som jeg har letet etter denne tråden. Har lest igjennom alle trådoverskrifter på 5-6 sider nå for jeg trodde jeg hadde oversett den...

Link to post
Share on other sites

Nei det er ikke noe albueledd i bunnen. Det er filteret på enden som butter imot,så bare lirk litt og dra RETT opp med litt kraft så får du det ut.

 

Ok, for da det buttet i mot og jeg dro litt i det, kjentes det ut som noe skled av på enden av plastrøret. Var redd filteret kom til å løsne og falle av. Jeg for gi den et forsøk til :)

Hvordan er det filteret festet på røret/ slangen? -så lenge intet stikker utenfor røret så er det jo ikke farlig..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...