Jump to content

Rense filter i bærbar bensintank?

Tohatsu1

Recommended Posts

Jeg har en slik tank som bildet nedenfor viser,og forstår det slik at det er et filter nede i det albueleddet som bensinslangen er festet til,og at dette bør sjekkes for dritt om motoren går ujevnt(noe min gjør). Hvordan får jeg ut dette filteret? Prøvde å skru men turte ikke ta særlig i da jeg ikke visste om det lot seg gjøre å skru det ut.

s10090.jpg

Skrudde ut min i går, men fikk ikke trukket den helt ut av tanken. Var det et albueledd i bunnen der? kom på nå at jeg da kanskje må bøye den en eller annen vei for å få ut siste stykke?

-gud som jeg har letet etter denne tråden. Har lest igjennom alle trådoverskrifter på 5-6 sider nå for jeg trodde jeg hadde oversett den...

Nei det er ikke noe albueledd i bunnen. Det er filteret på enden som butter imot,så bare lirk litt og dra RETT opp med litt kraft så får du det ut.

Ok, for da det buttet i mot og jeg dro litt i det, kjentes det ut som noe skled av på enden av plastrøret. Var redd filteret kom til å løsne og falle av. Jeg for gi den et forsøk til :)

Hvordan er det filteret festet på røret/ slangen? -så lenge intet stikker utenfor røret så er det jo ikke farlig..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...