Jump to content

Eksosrør for VP V8, 2 forskjellige delenummer-går de om hverandre?


timon90

Recommended Posts

Har finni et brukt eksosrør som er strøkent som ser likt ut. Delenummeret på mitt er 852846 PO 8, mens nr på det andre jeg kan få tak i er 852846-9.

 

Disse ser som sagt helt identiske ut, er begge til 290 drev, og begge har 4kanta tilkoblingsflens. Er det flere typer, eller kan jeg bruke dette?

Link to post
Share on other sites

Når VP produserer deler, gir de naturligvis delene delenummer, duh !

Etterhvert som man produserer flere av samme delen, eventuelt med små forbedringer osv. så har VP funnet ut at de elegant legger til en bindestrek og et tall bakerst for å vise at det er foretatt endringer eller at det er en ny produksjon osv.

 

Normal skal altså delene gå om hverandre så lenge de første seks sifrene er like, uten at jeg gir noen garanti for at det faktisk passer, men det burde gjøre det!

 

AQ290 transomfestet har to typer fester for eksosrøret hvis ikke jeg husker feil, en gammel type og en ny type, eksosrørene går ikke om hverandre på disse, men det skal også være forskjellige delenummer på disse, altså de seks første er forskjellige for de to typene eksosrør, i tillegg finnes det flere typer eksosrør til diverse motorer, men igjen så skal de seks første være forskjellige på disse, med forbehold om at jeg husker riktig, men dette kan du prøve å finne ut av ved å se på delenummer i nettbutikken til VP.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...