Jump to content

Firma legger reklame i båten, er det ok?


Hafrsfjord

Recommended Posts

Kanskje denne skulle vert i OT-forumet, den må gjerne flyttes..

Med ugjevne mellomrom ligger det reklamefoldere fra forskjellige firma, både under vindusviskeren og inne i båten under lukket kalesje. Er det ok at noen går inn i lukket båt for å legge fra seg reklame(søppel)?

Hjemme kan en jo klistre merker på postkassen om at en ikke ønsker reklame.... må en ty til ( enda flere) klistremerker på båten også, for å slippe dette søppelet?

Link to post
Share on other sites

Går noen inn i lukket båt er det innbrudd. Jeg ville ha anmeldt det, av prinsipiell grunn. Du har jo reklamen og vet hvilket firma det gjelder. Sannsynligvis blir saken henlagt, men firmaet får seg i alle fall en liten tankevekker og kan instruere reklamebærerne sine tydeligere hva som er greit.

 

Har vært borti at det har hengt reklame på fortøyningen eller rekka, men aldri at noen har tatt seg fysisk oppi båten. Hadde jeg kommet over noen som gikk og trødde oppi min private båt med reklame hadde det blitt siste gang de gjorde det for å si det sånn.. :smash:

 

Forsåvidt greit med båtrelatert reklame, så lenge ikke reklamen er festet slik at det går ut over båten. Gode tilbud kan jo være greit å få med seg. Bakdelen er at eventuelle tyver lett ser hvilke båter som har lite tilsyn.

Link to post
Share on other sites

Hadde nok også vurdert anmeldelse, i det minste en nokså kvass telefon til firmaet som leverer reklamen. Elixia eller hva de nå heter, driver den type reklamering land. Har flere ganger fått sånn under vindusviskeren på bilen ved kjøpesenter. Har da funnet de som er ute og leverer. Bedt dem om å innfinne seg ved bilen i en viss fart og fjerne det. Noe de har gjort med et forsiktig smil. Men inni båten er å gå altfor langt...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Om et firma skyver en pose med diverse innhold inn under kalesjen, eller henger på pulleren er vel ikke det noe problem.

Koselig med lesestoff til helgen. Har fått dette fra Maritim, og men en gave fra Forsikringsselskapet Atlantica (Badetermometer) Synes innholdet var interresant og gledet med over det. Et båtblad med tilbud og ideer er vel ikke helt og forakte for oss båtfolk. Mye generalisering og prinsipper her, men det er ikke noe problem etter mitt syn. Det samme skjer i campingvogner. Bare koselig det. Vi må ikke bli helt duster heller. Dette var mitt syn.

 

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Etter vinteropplag 2009/2010 i skjeberg, lå det inni i båten reklame for jørn`s kalesje avd Halden (o Skjeberg). Dvs at vedkommende har kommet seg under min pressening og inn igjennom kalesje. Og lagt igjen reklame oppe på pantry. Stige måtte også vedkommende ha. :boxing:

Link to post
Share on other sites

Her må man ikke revne helt og politianmelde og skape en stor sak ut av dette. Om du får noen brosjyrer på båten, hva så? Er da ikke verdens undergang. Kast ikke bort politiets tid med slikt tøv.

 

Om det er noen som har stukket hånden under kalesjen så har de da ikke gjort dette for å ødelegge noe? Slapp litt av folkens! :cheers_wine:

 

KK

Link to post
Share on other sites

Jeg fant en gang en brosjyre fra Friluftrådet på benken like innenfor kalesja. Syntes det var bra at de hadde lagt såpass arbeid ned i å sørge for at disse kom fram til brukerne jeg! Så lenge de ikke ødelegger kalesjen kan jeg ikke se noe problem med dette...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Nei! :smash:

Blir bombardert med reklame hele døgnet, så akkurat i båten vil jeg ikke ha reklame! Båten er et fristed!

Hadde noen likt å få reklame dytta i handa på en fjelltur? Eller på vei inn i kirka? :puke:

Båten er like hellig for meg som nevnte steder.

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Hva med ferske rundstykker, med reklame på posen for bakeren når du står opp om mårran. Det får i på Florø. Kjempefint sommerfenomen det.

Men det er vel ikke akkurat hva denne tråden handler om? Hvis noen tar seg *inn* i båten min uten min tillatelse ligger de syltynt an. Da er vi langt forbi spørsmålet om reklame er søppel eller hyggelig lesestoff. Høres helt usannsynlig ut egentlig, de må jo trigge det som er av alarmer ...

Link to post
Share on other sites

Hadde noen likt å få reklame dytta i handa på en fjelltur? Eller på vei inn i kirka? :puke:

Båten er like hellig for meg som nevnte steder.

 

At du har et religiøst forhold til båten og sammenligner det med kirka er jo vanskelig for de som leverer ut reklame å vite ;-) I krika er det forøvrig ikke flyer i hånda som gjelder, men en muntlig "kunngjøring, som blir som en radiospot å regne.... ;-)

 

Eneste jeg setter som "krav" er at det er noe relavant for meg som båteier. Om det er info om båtutstyr eller om det er en infobrosjyre om hva som skjer i Arendal (dersom jeg ligger til kai der) synes jeg det er helt greit. Men alt med måte selvfølgelig. Opplever uansett ikke dette som et problem.

 

KK

Redigert av KongKing (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men det er vel ikke akkurat hva denne tråden handler om? Hvis noen tar seg *inn* i båten min uten min tillatelse ligger de syltynt an.

 

Jeg synes det er forskjell på å stikke en flyer inn under kalesjen/feste på båten og det å fysisk gå inn i båten. Inne i båten har de ingenting å gjøre.

 

KK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...