Suzuki Svart 31.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2004 Jeg har aldri satt mine ben i en KC33. Generelt liker jeg langt bedre båter med vinduene "oppe" enn denne typen med vinduene "nede". Fordelen med skroformen og flusjdekk er åpenbar ( volum ). PP var nok en smarting, dengang også... Comfortina 32 er IKKE min type båt. Høy, diger rigg, lensetakler ( har den vel .. ? ) osv er ikke forenelig med lat turseilas, evt. lang turseilas. Underriggede båter er bra for meg, og bra for de som er med meg. Klassisk utseende er også flott. ALO 33 er linjemessig en båt jeg liker, ser ut som Jokeren, bare 3 fot større. Hero 101 er også en passende skute. Vi får se. Foreløpig er det ikkenoe som haster, og familerådet har bestemt at den KC33`en skal få vente litt. Blir den solgt, så er det greit. Blir den IKKE solgt, så får vi ta en ny titt... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Slagskibet Svart 31.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2004 Vi bød 80 lange for Omegaen vi Suzuki. Ingen respons enda... Takk for en erfarens seiler mening. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 31.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2004 Omegaen var "IF-priset" spør du meg. 80 var nok mer i riktig leie. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 31.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2004 Kan jo være du og jeg og Andrei syntes det. Eieren blei rimelig ilter på fofonen.... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 1.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2005 Vi bød 80 lange for Omegaen vi Suzuki. Ingen respons enda... Takk for en erfarens seiler mening. Nettopp. Så min 7 min. besiktigelse med en grinete unge på bæremeisen, førte til et bud altså. Selv om båten var nedpakket som en Iransk husmor. Javel - noen på forumet kan kanskje tipse om billige pakketurer, når dere oppdager hva dere EGENTLIG har kjøpt... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Krapyl Svart 2.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2005 Comfortina 32 er IKKE min type båt. Høy, diger rigg, lensetakler ( har den vel .. ? ) osv er ikke forenelig med lat turseilas, evt. lang turseilas. Veit ikke helt jeg. http://www.dromresan.com/thule/ Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Suzuki Svart 2.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2005 Veit ikke helt jeg. http://www.dromresan.com/thule/ Har lest om Jarle ja. Et sted under forberedelsene har jeg notert følgende kommentar fra seil / riggmaker; " ingen drar på langtur med en Comfortina 32 da..." Konklusjon; knallfin båt, men ikke min "type". Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.