Jump to content

Bobåt, 30-35 fot, maks 700k. Ikke tre. Forslag?


sumo

Recommended Posts

Som ukependler har jeg de siste 8 årene bodd i en grei pendlerleilighet 10 min fra jobben. Nå må jeg dessverre flytte, fordi huseiers datter trenger mer lebensraum. Siden jeg disponerer båtplass sentralt i Bergen, vurderer jeg å bli båtflyktning en stund framover. Mitt nåværende fartøy er ikke helt velegnet til formålet, så da lurer jeg på om noen har/vet om en passende båt i størrelseorden 30-35 fot. En del preferanser har jeg; ikke trebåt, største bredde ca 3,60, største høyde ca 3.50 (må under bro), pris opp til 700.000 absolutt grense. Idealbåten er en trawler, eller Bayliner 3288, men det er sikkert mye annet brukandes å finne. Har trålet de 18400 som ligger på Finn, uten helt å finne idealskuta der. Tips som fører til kjøp av egnet fartøy belønnes med 1L ***XO, evt en blomsterkvast :)

Link to post
Share on other sites

Hva med å sjekke litt i andre land, feks Nederland? De har jo en tradisjon for solide og praktiske stålbåter, og må ofte under broer. Feks denne?

3614270_20110523122123_5_LARGE.jpg&w=600&h=347&t=1306182085000

http://no.yachtworld.com/baater/1995/Corge-11.50-2354103/Translation-not-supported

 

PS: Se bort i fra prisen i NOK på Yachtworld. Valutakalkulatoren deres er helt på trynet.

 

 

Bundin er bátleysur maður

Link to post
Share on other sites

Den lignet veldig på min den stålbåten. Men en slik som eg har er veldig grei å bo i. Der kan du ha soverom i ac og oppholdsrom framme. Og dei koster ikke millen heller.

Greit å si hva båt eg har kanskje.

 

Birchwood 33 classic. 10.5 meter og 3.45 bred

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Max 3.50 på høyden utelukker vel de fleste Trawlere.

 

Birchwood 33 og smurph nevner ett par bra alternativer.

 

Broom har vel også ett par modeller i din størrelse som ikke er for høye.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Max 3.50 på høyden utelukker vel de fleste Trawlere.

 

Nja, med nedlagt mast og litt godvilje skal det vel gå å få inn f.eks en Marine Trader 34 i følge mine målinger. Men de båtene jeg har funnet i markedet for øyeblikket er for dyre i forhold til alder og tilstand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...