Jump to content

Høytrykksspyler....


Sebaldus

Recommended Posts

Muligens litt på siden dette her, men snart er det jo båtpusstid!

 

Har en ca 7 år gammel trykkspyler(Karcher) som det bare er problemer med. Saken er at den kanskje virker 5-30 sekunder for så plent å ikke ville fungere. Etter en liten pause sviver den kanskje noen sekunder til osv....

 

Noen tips om hva jeg bør gjøre med denne? Mulig å mekke selv, eller er det bare å kjøpe ny? Noen som vet noe slags verksted i Bergen som kan se på saken om det trolig er en bagatell?

 

Mistenker at ny trykkspyler kanskje er veien å gå, men den ser bra ut ellers så det er litt surt!  :crazy:

Link to post
Share on other sites


Baat-Guru: Mistenker at ny trykkspyler kanskje er veien å gå, men den ser bra ut ellers så det er litt surt!  :crazy:

En av fordelene med "merkevare" spylere er at man kan få tak i deler, ville satset på reparasjon, ihvertfall hvis du kan skru litt selv. Slike spylere er ganske enkle å fikse.

 

Høres jo ut som om en kontaktfeil på det elektriske.

Er dette en spyler med stopp funksjon, dvs at den stopper helt når du slipper håndtaket?

Isåfall ville jeg startet med å sjekke trykkbryteren.

Link to post
Share on other sites

Jepp....har også tenkt at dette må være en trykkbryter. Er nemlig en med automatisk start og stopp og problemet er jeg netopp at den ikke starter når jeg trykker inn avtrekkeren.

 

Tar den med til service...hvis de skal ha $$$ for å se på den  får jeg heller ta skrujernet fatt og event. få kontakt med noe ekspertise!

 

Har et lite håp om at det bare er en billig, liten del som er gåen.

Link to post
Share on other sites


Baat-Guru: Jepp....har også tenkt at dette må være en trykkbryter. Er nemlig en med automatisk start og stopp og problemet er jeg netopp at den ikke starter når jeg trykker inn avtrekkeren.

 

Tar den med til service...hvis de skal ha $$$ for å se på den  får jeg heller ta skrujernet fatt og event. få kontakt med noe ekspertise!

 

Har et lite håp om at det bare er en billig, liten del som er gåen.


Tror Ingar er inne på det! Jeg er ei kløne på reparasjoner. Men når noe ryker prøver jeg så godt jeg kan å finne ut hvor feilen kan ligge. På internett, eller i telefonkatalogen, har jeg også funnet referense til service hos selve importøren. Da har det hendt at jeg har kommet i kontakt med en "Service-guru" som nettopp er ekspert på mitt "til-års-komne klenodium". Etter en slik samtale har saken vært grei. Har nok spart nogle store lapper på denne fremgangsmåten over tid....

 

Lykke til! :smiley:

Link to post
Share on other sites

ta av dekslet og sjekk trykkregulatoren det sitter muligens en microbryter der som er til å justere.(trykkregulatoren er ved siden av utaket til høytrykksiden) er det wap pumpe på spyleren har jeg en del brukte deler liggende. du kan sende en mail dersom du trenger noe.

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Stiller i samme klasse som PanPan.Etter som årene har gått har jeg etterhvert funnet et stort antall med Petter Smart`er som holder på med de utroligste ting.For ikke å snakke om hva som gjemmes rundt i de mange garasjer i vårt langstrakte land.Mange småverksteder er veldig hjelpsomme og kan de ikke hjelpe vet de gjerne om noen andre som kan.

Link to post
Share on other sites

I fjor kolapset min maskin, delene som jeg mente var defekte var noen små plast dupeditter. Kostet over 600,- +mva.

Det endte med at jeg demontert og renset/smurte bypassventilen. Etter dette har den vert som ny.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...