Jump to content

Mercury Viking 10, er det mulig å ettermontere kontrollboks?


jak70no

Recommended Posts

Maritim selger en typisk universal kontrollboks som du kan bruke. Men hvis du skal feste dette for første gang så må du skaffe deg ett feste for vaierne på motoren (hvis du ikke har), vaier i riktig lengde og 2 små deler for motoren som vaiern skal kobles på som går inn i motoren. :thumbsup:

 

Universalboks

 

De 2 små delene som går inn i motoren må du nok spørre din båtmotor forhandler om, for dem finner du nok ikke i en nettbutikk :wink:

Redigert av Joakim Brunsvik (see edit history)

Joakim Brunsvik

Link to post
Share on other sites

Har en 10/15 viking med original Mercury kontrollboks. Den er vesentlig bedre enn de universale.

 

Da koster de orginale mye mer også da :cryin:

Hvis jeg hadde nok penger så hadde jeg kjøpt orginal kontrollboks til min yamaha, men jeg har en lik universal kontrollboks bare i hvit, og den funker da greit :thumbsup:

Joakim Brunsvik

Link to post
Share on other sites

hva er det som er bedre med en original kontrollboks?

 

jeg hadde en uoriginal på min mariner 10 viking(ultraflex?) med den kunne jeg sette motoren i gir, forrover og bakover, og gi gass hele veien til topps. hva er det den originale gjør bedre? bare lurer;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...