sunwin14 Startet 13.Juni.2011 Del på Facebook Startet 13.Juni.2011 Har ett spørsmål ang en Johnson 40 97mod. Jeg lurer på en ting....I "motorrommet" på høyre side sitter det en slags rød ventil som enten kan stå opp eller til siden. Den har også en hette som kan skrus av og under er det en ventil som ligner en ventil på ett bildekk. Hva er denne til å vilke vei skal den stå under kjøring?? Sitér dette innlegget Link to post
KjetilBN Svart 13.Juni.2011 Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Høres likt ut som min 87mod 50HK. Hvis så er tilfelle er dette den manuelle primer ventilen som kan brukes dersom den elektriske ikke fungerer. Den elektriske betjenes med en bryter i tenningslåsen. (Du hører ett klikk når nøkkelen trykkes inn) Primer ventilen er der i stedet for det vanlige choke spjeldet og slipper bensin fra bensinpumpa direkte inn i innsuget etter forgasser. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 13.Juni.2011 Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Ventilen er helt genial til å skru fast slangen fra OMCs egen "Fogging Oil" boks. Vanligvis er det slik med kraner og koblinger at når "håndtaket" står langs røret/slangen er den åpen. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
sunwin14 Svart 13.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 takker for svar. Kan nok stemme det ja. Hører ett pip når jeg vrir på nøkkel. Sitér dette innlegget Link to post
sunwin14 Svart 13.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Fogging oil? Hva mener du med det? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 13.Juni.2011 Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Konserveringsolje til å spraye inn i motoren før vinterlagring. Gjøres mens motoren går. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
sunwin14 Svart 13.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 åja ok. da er jeg litt med her. hehe. Men da skal altså denne bryteren stå av å den ventilen er kun til konservering.:D Den elekstriske chocken tar seg av resten. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 13.Juni.2011 Del på Facebook Svart 13.Juni.2011 Her. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.