Jump to content

Oksø32


jensemann2

Recommended Posts

Har nå bestillt en bestiktigelsesmann fra KNB til å se på båten som en siste sjekk før jeg legger inn budet.

 

Men det er ett problem, det finnes ikke muligheter for å få løftet båten i området.Den har ligget på vannet i over et år, og nåværende eier har bare sett den under ved bruk av dykkerutstyr.....

Jeg er litt skeptisk. Noen som har synspunkter??

Link to post
Share on other sites

Hvorfor er du skeptisk? Det er slett ikke uvanlig å ha båten på vannet et år eller to eller tre i strekk.

 

Hvis derimot selger "gjør det vanskelig" å få båten på land er jo saken en ganske annen.  Føler du deg usikker bør du selvsagt ta den på land. Kanskje du kan bestille kranbil til en kai i nærheten?

 

Ellers kan en jo tenke seg ulike løsninger der penger blir holdt igjen til båten har vært på land osv. Dette er dog ikke noen 100% løsning da uenigheter lett kan oppstå. Tror jeg ikke ville ha godtatt noe sånt hverken som selger eller kjøper.

Link to post
Share on other sites

Men det er ett problem, det finnes ikke muligheter for å få løftet båten i området.

Vel, det koster mindre å få en kranbil til å løfte båten ut av vannet enn det besiktigelsmannen koster. Så personlig ville jeg ringt nærmeste transportsentral (om du ikke kjenner til noen med kranbil i området) og bestilt løft av båten til samme tidspunkt som KNB'mannen er der. Så får du en komplett vurdering fra eksperten.

 

:-) fredriksen

Link to post
Share on other sites

Vel, det koster mindre å få en kranbil til å løfte båten ut av vannet enn det besiktigelsmannen koster. Så personlig ville jeg ringt nærmeste transportsentral (om du ikke kjenner til noen med kranbil i området) og bestilt løft av båten til samme tidspunkt som KNB'mannen er der. Så får du en komplett vurdering fra eksperten.

Godt poeng. Om der er en større marina/båtforhandler i området har de også ofte en stor truck e.l. beregnet til formålet.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...