Kjetil1 Startet 14.Juni.2011 Del på Facebook Startet 14.Juni.2011 Hm. Da kom plutselig dagen der jeg må bestemme meg for om vi skal ha stor båt. Var i helgen og kikket på en Cranchi 34. Vi har forhandlet ferdig og jeg må ordne frakt av den og min båt (billigst mulig). Hvor sjekker jeg (tlfnr å ringe til) regnr for heftelser? Det er et nr av typen ABC123. Hvis/når jeg registrerer over på meg, blir det samme nr? Blir sikker mer spørsmål, men nå må jeg løpe på jobb... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Lazyjack Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 En båt må være registert i NOR/NIS for at det skal kunne tas lovlig pant i den. Registreringsnummeret i småbåtregisteret følger båten. Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Så vidt jeg har forstått er det kun mulig å pantsette båt som er registrert i skipsregisteret.Da er reg nummerert type "LX XXXX", altså to bokstever og fire tall starte på L. Med regnummer fra småbåtregisteret er ikke båten pantsatt og derfor uten heftelser. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Salt Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Så vidt jeg har forstått er det kun mulig å pantsette båt som er registrert i skipsregisteret.Da er reg nummerert type "LX XXXX", altså to bokstever og fire tall starte på L. Ikke bare LX XXXX, men også alternativt fire tegn/bokstaver som begynner med LA-LN, JW-JX, eller 3Y (det er gjerne skip som har fire-tegns-registrering i NOR - men også en del større fritidsbåter) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
finnmarken Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Men den kan vel være registrert i Skipsregisteret uten at den har registreringsnummeret på båten!? Kan man sjekke om den er registrert på annen måte enn registreringsnummeret? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Ehak Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 http://www.nis-nor.no/S%C3%B8k/SkipAktuelleData.aspx Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 For ordens skyld kan du jo også søke på båten i stjåletregisteret. https://www.nssr.no/sbr/Stj%C3%A5lne+b%C3%A5ter/Stj%C3%A5lne+b%C3%A5ter Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Bare å be om bevis å at han som selger eier båten, da er det korrekt eier og da kan du ringe NOR og høre på navn istedet for båtregnummer Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 De utvendige reg nummerene for båter registrert i Nis/Nor registeret. Begynte de først med pr. 01.01.2010 Da begynte de å sende ut slike klistrelapper ala småbåtregisteret. Før det tror jeg ikke det var krav og utvendig reg nummer i Nor registeret. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
leopard Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 (redigert) du kan også be om pers.nr til eier å sjekke med brønnøysund Redigert 14.Juni.2011 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.