Jump to content

kranbil/båtløft


jensemann2

Recommended Posts

Det er vel vanligvis kjøperen som må betale det. Blir jo vanligvis ikke store summen av dette.

Det er jo kjøperen som vil se den under.

Der er jeg ikke helt enig med deg. Hvis jeg vurderer å kjøpe en båt så er det jo bare rett og rimelig at jeg vil besiktige den grundig. Selger må da ordne det slik at jeg får anledning til dette. Selger har sikkert også den beste kjennskap til hvordan dette kan gjøres rimeligst mulig der hvor båten ligger. Hvis det ikke lar seg ordne så er det flere båter til salgs. Hvis det derimot er en båt jeg har veldig lyst på til en fornuftig pris så kan jeg jo strekke meg til å være med på å dele kostnaden for ilandsettingen.

 

Likedan så må jeg belage meg på at eventuelle kjøpere av min båt (når jeg en gang legger den ut for salg) vil besiktige båten under vannlinjen. Da må jeg prøve å få dette til på rimeligst måte - kanskje ved å koordinere det slik at flere potensielle kjøpere kan besiktige den samtidig? Eller forsøke å "lodde" kjøperens interesse for å finne ut om han er så interessert at han kan være villig til å betale for kranløftet?

Link to post
Share on other sites

Jeg solgte en Sjømann 22 nå i høst, ved besigtigelse så var båten allerede heist på land så dette med besigtigelse var ikke noe problem. (Motoren ble prøvekjørt via "hageslangemetoden"... )

Kjøperen hadde nok forhåpninger til å få prutet litt, men jeg var ikke villig til å gå ned på prisen, syntes det i utgangspunktet var billig nok. Jeg tilbydde meg å betale kran for å få den lastet opp på lastebil, og det ble med det. Det er enklere for meg å ordne med kran i mitt nærområde enn en kjøper som bor langt borte.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...