jensemann2 Startet 17.November.2004 Del på Facebook Startet 17.November.2004 Er det noen som vet hvordan utgiftene til kranløft av båt vanligvis fordeles mellom kjøper og selger? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 17.November.2004 Del på Facebook Svart 17.November.2004 Det er vel vanligvis kjøperen som må betale det. Blir jo vanligvis ikke store summen av dette. Det er jo kjøperen som vil se den under. Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 17.November.2004 Del på Facebook Svart 17.November.2004 ..... ta det med i tilbudsvurderingen din. Får du ikke avslag på annonsert pris så synes jeg selger bør betale dette. Går selger ikke med på det, velger du bare en annen båt. (Du kan velge blandt flere som kommer, selger har denne ene han skal bli kvitt... :-) :-) fredriksen Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 17.November.2004 Del på Facebook Svart 17.November.2004 Det er vel vanligvis kjøperen som må betale det. Blir jo vanligvis ikke store summen av dette. Det er jo kjøperen som vil se den under. Der er jeg ikke helt enig med deg. Hvis jeg vurderer å kjøpe en båt så er det jo bare rett og rimelig at jeg vil besiktige den grundig. Selger må da ordne det slik at jeg får anledning til dette. Selger har sikkert også den beste kjennskap til hvordan dette kan gjøres rimeligst mulig der hvor båten ligger. Hvis det ikke lar seg ordne så er det flere båter til salgs. Hvis det derimot er en båt jeg har veldig lyst på til en fornuftig pris så kan jeg jo strekke meg til å være med på å dele kostnaden for ilandsettingen. Likedan så må jeg belage meg på at eventuelle kjøpere av min båt (når jeg en gang legger den ut for salg) vil besiktige båten under vannlinjen. Da må jeg prøve å få dette til på rimeligst måte - kanskje ved å koordinere det slik at flere potensielle kjøpere kan besiktige den samtidig? Eller forsøke å "lodde" kjøperens interesse for å finne ut om han er så interessert at han kan være villig til å betale for kranløftet? Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 17.November.2004 Del på Facebook Svart 17.November.2004 Den gangen jeg kjøpte båt som lå på vannet så sa selger du skal se båten på land og besiktige den under. Som så ble skrevet i kontrakten. Dette betalte kjøper. Han sa det var en billig forsikring for han Andre kjøp har forgått med båt på land. Sitér dette innlegget Link to post
HaJ Svart 17.November.2004 Del på Facebook Svart 17.November.2004 Dersom kranløftet er nødvendig for å besiktige båten mener jeg selger skal dekke dette. Er det nødvendig med kranløft for transport av båten til kjøper etter et salg, bør kjøper dekke dette. Men her kan jo transportutgiftene være en del av "prutningsmonnet". Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
jensemann2 Svart 17.November.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2004 Transporten er ikke noe problem.Båten skal seiles fra stedet. Den skal bare løftes ut av vannet for besiktigelse, for så å settes ut igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 17.November.2004 Del på Facebook Svart 17.November.2004 Jeg solgte en Sjømann 22 nå i høst, ved besigtigelse så var båten allerede heist på land så dette med besigtigelse var ikke noe problem. (Motoren ble prøvekjørt via "hageslangemetoden"... ) Kjøperen hadde nok forhåpninger til å få prutet litt, men jeg var ikke villig til å gå ned på prisen, syntes det i utgangspunktet var billig nok. Jeg tilbydde meg å betale kran for å få den lastet opp på lastebil, og det ble med det. Det er enklere for meg å ordne med kran i mitt nærområde enn en kjøper som bor langt borte. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.