Jump to content

Forslag til god havn i Bergen?


guddal

Recommended Posts

Hei. Vi skal på flyttetur fra Bodø til Sandefjord med båten.

Går til Bergen nå til uka. Legger båten der ei uke mens jeg må på jobb,før vi fortsetter turen. Fruen blir i båten og besøker venner i Bergen.

Har noen forslag til hvor vi kan legge oss? Ikke i Vågen! Helst litt rolig, og helst ikke for dyrt. 33 fot Windy.

 

Hilsen Jarle

Link to post
Share on other sites

Båten er 3,25m bred, trenger nok 3,8m bås.

 

Christel III, tusen takk for tilbudet! Jeg skal høre med fruen om det blir for lang ute i "distriktet". Hun skal besøke venner i Laksevåg og på Åsane, og så vil hun nok ha mulighet til å shoppe i byen noen ganger i løpet av uka....

 

 

Er det noe gjestehavn i fjorden inn mot Danmarksplass? Evt i store Lungegårdsvann?

Link to post
Share on other sites

Det er også gjestehavn innerst i solheimsviken, ved tomten til gamle Bergen Mekaniske Verksted. Har sett det er endel seilbåter som ligger der. Stille og fredelig område med vann, strøm og dusj/toalett (tror jeg). Kort vei til butikk på Danmarksplass (150 m), og ca 10 minutter å gå inn til sentrum. Tror det er GC Rieber Eiendom som eier havnen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...