guddal Startet 14.Juni.2011 Del på Facebook Startet 14.Juni.2011 Hei. Vi skal på flyttetur fra Bodø til Sandefjord med båten. Går til Bergen nå til uka. Legger båten der ei uke mens jeg må på jobb,før vi fortsetter turen. Fruen blir i båten og besøker venner i Bergen. Har noen forslag til hvor vi kan legge oss? Ikke i Vågen! Helst litt rolig, og helst ikke for dyrt. 33 fot Windy. Hilsen Jarle Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Hvor bred er båten? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Christel III Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Da min båt står på land for motorbytte, kan du låne min plass hvis du vil. Det er på Askøy, rett utenfor Bergen, og 25 minutters busstur til sentrum. Strøm, vann og butikk på kaien. Send meg en IM hvis du er interessert:-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Bergen dørk Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Samme her - avhengig av båtens bredde kan jeg tilby deg å låne båtplass - hvis vi snakker om neste uke - i Dolviken på Søreide...via a vis Skipper Worses honnørbrygge. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
guddal Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Båten er 3,25m bred, trenger nok 3,8m bås. Christel III, tusen takk for tilbudet! Jeg skal høre med fruen om det blir for lang ute i "distriktet". Hun skal besøke venner i Laksevåg og på Åsane, og så vil hun nok ha mulighet til å shoppe i byen noen ganger i løpet av uka.... Er det noe gjestehavn i fjorden inn mot Danmarksplass? Evt i store Lungegårdsvann? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Min bås er 3,50 m bred, så det blir vel knapt da. Kan jo være at Neptun i Store Lungegårdvann har noen gjesteplasser: http://www.neptun-mbf.no/ Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
guddal Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Bergen dørk, tusen takk til deg også! Er det 3,5m lysåpning? Det skal være ok. Plassen ligger jo bra til. Vi kommer til Bergen sønd 19 eller mand 20 juni, blir til ons 29 juni. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Lysåpningen er knappe 3,5 m, så det kan være at det blir noe trangt for en såpass bred båt; det må du nesten vurdere selv. Båten vår er ikke i båsen i den perioden du har behov for havneplass i Bergen. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Skrotnisse Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Jeg kan sjekke hva vi tar for en uke på Frydenbø Marina hvis det er av interesse. Her er det iallefall plass nok etter at båtsenteret flyttet til Dolviken Sitér dette innlegget Link to post
guddal Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Takk for hjelpsomhet! Jo jeg tror vi kan satse på å låne plassen din. Det går vel buss til byen, like ved? Har du strøm og vann? Lun havn, så jeg ikke trenger så store fendere på begge sider i en så smal bås? Vi betaler for hjelpa! Jarle Sitér dette innlegget Link to post
guddal Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Skrotnisse, takk! Hvor ligger Frydenbø? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Damsgård, Laksevåg. På vei inn mot Store Lungegårdsvannet sjøveien, like før Puddefjordsbroen. 15 minutter å gå til byen, 5 minutter til buss både mot Åsane og vestover. http://www.frydenbomarina.no/ Sitér dette innlegget Link to post
guddal Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Ja, fint om du sjekker hva det koster å ligge der i 10 dager. Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Sender deg en IM når jeg selv har fått svaret.... Sitér dette innlegget Link to post
Anders_O Svart 15.Juni.2011 Del på Facebook Svart 15.Juni.2011 Det er også gjestehavn innerst i solheimsviken, ved tomten til gamle Bergen Mekaniske Verksted. Har sett det er endel seilbåter som ligger der. Stille og fredelig område med vann, strøm og dusj/toalett (tror jeg). Kort vei til butikk på Danmarksplass (150 m), og ca 10 minutter å gå inn til sentrum. Tror det er GC Rieber Eiendom som eier havnen. Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 15.Juni.2011 Del på Facebook Svart 15.Juni.2011 Her ligger info om kaiplassene i Viken Marina Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.