Jump to content

Kaldstart volvo penta 2002


rolf-eigil

Recommended Posts

jeg har en 2003T så det kan hende det er samme kaldstartprosedyre på 2002.

Det jeg gjør, er å sette på tenningen --> full gass --> trekke ut stoppspaken i 10-15sekunder --> vri om nøkkelen mens jeg dytter inn stoppspaken igjen. Jeg fikk dette tipset av en kar i havna og vet at det funker. Jeg prøve både med og uten denne prosedyren mens det enda var is i havna.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Jepp trikset med å dra stoppern helt ut og sakte trykke den inn mens motoren går for full fart på starteren virket som fa.....

 

:lol: TUSEN TAKK FOR RÅDET :puke:

 

MEN har jeg da bevist at kaldstarteren ikke virker?

 

Jeg mener, den får jo da i seg litt diesel og litt til helt til kompen er på et ok nivå som gjør at den starter.

 

Eller?

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Nei dette er ikke kaldstarten. Den fungerer som så!

 

Når motoren er kald trekk ut stoppknappen og trykk inn igjen. Trykk så inn startknappen.

Det som skjer er at når en på kald motor trekker ut stoppknapp gies det en sprut av diesel inn i cylindrene.

Helt lik å gi den en dram.

 

Men takk for gode råd, nå starter den som et skudd og jeg kan bruke vinteren til litt "tlc"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...