Twend Startet 14.Juni.2011 Del på Facebook Startet 14.Juni.2011 På dette Tachometer er det 2 kontakter med 2 ledninger i den ene og 4 i den andre. Det som finnes i dag har en kontakt med 4 ledere.Ellers er de 4 løse ledninger like. Kan jeg skifte over til denne uten problemer? På forhånd takk for hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Hva slags farger har du inn/ut , er det det digitale multiinstrumentet? Normalt så er grønn = signal, rød +12V fra batteri, gul +12V via tenningslås, svart = jord. Ledningene i tillegg (blå?) kan være til belysning , eller til trimindikator Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Twend Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Det er ett digaitalt instrument. Det gamle har i den ene kontakten grønn/hvit og grønn/rød- Den neste kontakt har rosa,grå,orange og sort/hvit. De andre løse er sort,grønn, blå og gul, men de er lik på den nye. På den nye har jeg bare en kontakt og den består av rosa,grønn/rød,grønn/hvit og grtå. Instrumentet har trim,olje turtall og temp. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 oljeledningene er grønn/hvit og grønn/rød, rosa og grå er trim dersom jeg ikke husker helt feil. Orange og sort/hvit har jeg ikke vært borti, men er vel da temp..? Hva slags motor og vet du hva den nye turtelleren har stått på? Sjekk også i dokumentarkivet her, kan være det ligger info der Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Twend Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 (redigert) Det nye instrumentet er nytt.Det gamle har stått på en 60 Hk Yamaha FETO 99 mod.og der skal jeg bruke det nye også. Jeg har dette instrument på prøve, så går det ikke så går det ikke. Redigert 14.Juni.2011 av Twend (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 (redigert) hvis du ser på baksida på den nye turtelleren , er det noen små brytere der? De må settes riktig for at den skal vise rett på turtall + oljetank kom jo på at jeg hadde lagt ut denne , den viser hvordan switchene skal stå. 60hk skal stå til 6 poler. https://baatplassen.no/i/topic/46000-yamaha-rigging-instructions-instrumenter-etc/ Redigert 14.Juni.2011 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.