Jump to content

Erfaring med Tahometer Yamaha fra 1999?


Twend

Recommended Posts

Hva slags farger har du inn/ut , er det det digitale multiinstrumentet?

 

Normalt så er grønn = signal, rød +12V fra batteri, gul +12V via tenningslås, svart = jord. Ledningene i tillegg (blå?) kan være til belysning , eller til trimindikator

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Det er ett digaitalt instrument. Det gamle har i den ene kontakten grønn/hvit og grønn/rød- Den neste kontakt har rosa,grå,orange og sort/hvit. De andre løse er sort,grønn, blå og gul, men de er lik på den nye. På den nye har jeg bare en kontakt og den består av rosa,grønn/rød,grønn/hvit og grtå. Instrumentet har trim,olje turtall og temp.

Link to post
Share on other sites

oljeledningene er grønn/hvit og grønn/rød, rosa og grå er trim dersom jeg ikke husker helt feil. Orange og sort/hvit har jeg ikke vært borti, men er vel da temp..?

 

Hva slags motor og vet du hva den nye turtelleren har stått på?

 

Sjekk også i dokumentarkivet her, kan være det ligger info der

 

 

 

 

 

 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

hvis du ser på baksida på den nye turtelleren , er det noen små brytere der? De må settes riktig for at den skal vise rett på turtall + oljetank

 

kom jo på at jeg hadde lagt ut denne , den viser hvordan switchene skal stå. 60hk skal stå til 6 poler.

 

https://baatplassen.no/i/topic/46000-yamaha-rigging-instructions-instrumenter-etc/

 

 

 

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...