Al-Tec Startet 1.Mars.2003 Del på Facebook Startet 1.Mars.2003 I dag har jeg demontert turboen på min Volvo Penta TMD40A, og det er ingen tvil om at den går for tregt. Noen som kjenner til et bra verksted i Oslo området som fikser sånt? Jon_P Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
Janef Svart 1.Mars.2003 Del på Facebook Svart 1.Mars.2003 Jeg vil anbefale William Knudsen, så er du sikker på at du får et godt resultat. Se link: http://www.williamknudsen.no/html/turboladere.html Ny bytteturbo hos Drevia i Lysekil må du ut med 8500 for. Det er vel det billigste tilbudet på "ny" turbo. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Svart 1.Mars.2003 Del på Facebook Svart 1.Mars.2003 Ville først sjekket om om det bare var sot. Hvis du skal overhale turboen eller kjøpe en bytte turbo så prøv denne linken. http://www.gikturbo.se/ Arne Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 2.Mars.2003 Del på Facebook Svart 2.Mars.2003 Åssen fant du at det var noe i veien,og hvordan vet du at den går tregt? Sitér dette innlegget Link to post
Al-Tec Svart 2.Mars.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2003 Jeg har gradvis mistet fart, og den karakteristiske turbolyden kunne ikke lenger høres ved pådrag. Ved demontering av turboen kjenner jeg på skovlene at disse går tregt, og at de "lugger". Jon_P Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
Slagskibet Svart 2.Mars.2003 Del på Facebook Svart 2.Mars.2003 Hører ingen turbolyd på min 30 motor heller.Og det gjorde jeg ikke på 77 hk Yanmar heller. Begynte motoren din å ryke også? Sitér dette innlegget Link to post
Al-Tec Svart 2.Mars.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2003 Ikke så mye røyk, men dieselforbruket gikk rett i været! Dette kan forklares med at uforbrent diesel går rett ut når turboen ikke trykker på nok luft. Måtte "sprengkjøre" for å holde 10 knop, mens naturlig marsjfart bør ligge på 12-15. Båten gjorde tidligere 19 knop på topp. Volvo's 40 motorer, og turbomotorer generelt, er bare som en pinglete strikkmotor når turboen faller ut! Jon_P Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
880 Svart 2.Mars.2003 Del på Facebook Svart 2.Mars.2003 Kansje noe å finne her ??? http://www.gulesider.no/gsi/companyList.do...e=&tel=&linje=1 Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Slagskibet Svart 2.Mars.2003 Del på Facebook Svart 2.Mars.2003 Takk.Grunnen til spørsmålene er at min motor er nær din aldersmessig.Bedre føre var. Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 2.Mars.2003 Del på Facebook Svart 2.Mars.2003 På bakrunn av typen motor du har tyder vel mye på at din turbo begynner å nærme seg livets slutt. Med litt flaks kan du kanskje klare deg et par sesonger til med reparasjon av den gamle (dette kan et turboverksted gi det eksakt svar på), men en ny turbo vil uansett være ikke så langt borte. Til din type motor leverer VP original bytteturbo til en forholdsvis akseptabel pris. I Norge er det "kontinuerlig tilbud" på denne, og for året 2003 er prisen 7222,- inklusiv alle statlige avgifter. Og i hvertfall 10% rabatt oppnår man de fleste steder på denne prisen. Men du må vel ut med noen ekstra 100-lapper til pakninger/diverse. "På kjøpet" får du en motor med kanskje litt mer sprut på topp, videre får du "ny motor" i hele mellomregisteret grunnet høyere dreimomnet (bytteturboen er oppgradert). Veilendende pris på ny turbo i Norge er 9330. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 2.Mars.2003 Del på Facebook Svart 2.Mars.2003 7200 sier du?Vanligvis får jeg grini meg til å få avslag som er likt momsen,men på tilbuds varer er det nok litt værre.Muligens at motoren blir litt lykkeligere,men vil det ikke være litt lurt å gå gjennom hele motoren for å fast slå forventet gjenværende livslengde? Den har kun 1381,4 driftstimer hvilket kan indikere at dette er en motor som kommer til eller er i ferd med å stå seg ihjel.Overhalingen som Båtmagasinet gjorde på en motor som dette syntes jeg var sinnsykt dyrt.For det beløpet de brukte er man jo nesten halvveis til en ny 31 motor.Såvidt jeg husker brukte de oppimot 60 000 kr,tilbudspris på en 124 hk 31 motor er ca 145 000 ferdig montert. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Svart 2.Mars.2003 Del på Facebook Svart 2.Mars.2003 Kontrolerte prisene hos Gik i Gøteborg Volvo marine 40 motor Overhaling av din egen turbo 3500l.- svenske Bytte turbo 4860.- Tror ikke mange slår denne prisen. Arne Ha en fortrefflig sommer med høyt turbotrykk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.