Jump to content

Scand Atlantic 2007 / Yanmar 6LY3, starter bare når tanken er full


Tox

Recommended Posts

Jeg har en Scand Atlantic, 2007, med en Yanmar 6LY3 UTP, 369 Hk.

I sesongen 2008, fikk jeg ikke start, da motoren ikke greide å suge opp diesel, jeg hadde da ca 1/4 tanker(2x300 liter). Fylte opp tankene, og motoren startet lett.

Året etter mistet jeg 2 - 300 omdreinger på topp turtallet.

Sist helg fikk jeg på nytt ikke startet motoren, da hadde jeg ca halve tanker.

Startmotoren går villig, og batteriene er toppladet. Jeg lå heldigvis i en marhina, og fik fylt opp tanken, og da startet motoren like villig som den pleier å gjøre.

Er det noen som har en oppfatning om hva som er feil? Trenger dieselpumpen f eks en overhaling, etter 5 sesonger??

Link to post
Share on other sites

Tipper du har feil på tilførselen jeg og. Hadde nok dratt opp sugererøret i tanken og sett hele veien frem til fødepumpa... sett på et gjennomsiktig billig slangefilter for å se om det kommer bobler..

 

Har vært borti det når det gjelder bil at tanken må være full , der var det tankføleren som var loddet på stigerøret til dieselen som hadde vibrert og ristet hull der den var loddet fast... sugde luft med engangnivået i tanken kom under halv. Slike tankfølere sitter ofte montert "halveis" ned i suppe tanken og det er vel der problemet ditt oppstår ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...