Sollux 24 4236 Startet 15.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2011 Jeg har nå skaffet meg et nydelig eksemplar, av en sollux 24 ac 84 mod. Med perkins 4236 72 hk. I første omgang, trenger jeg en ny/brukt kalesje. Lurer på om noen vet av en brukt kallesje, eventuelt en plass man kan kjøpe ny? Sitér dette innlegget Link to post
SeaQueen Svart 15.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2011 Gratulerer med båt!!! Solgte min Sollux 24 ac i påsken, savner den allerede.... prøv denne Linken på billige nye kalesjer! Jarle Sitér dette innlegget Link to post
Sollux 24 4236 Svart 20.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Takk, skal sjekke ut siden:) Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Gratulerer med en flott båt Her erSollux tråden min. Masse bilder av solluxer der. kanskje du finner noen oppusings tips. Legg gjerne inn masse bilder der Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Du må få vaska sidevinduene i akterkabinen... :-) Grattis med ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
Sollux 24 4236 Svart 22.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 Hehe ja, må få noen vinduer inn der. Skal bli morsomt og se slutt resultatet. Perkinsen hadde sotte seg litt fast, og når jeg fylte olje på motoren, rent det rett ut. Fant ut at Bunnpannen på motoren var sprukket, så den har jeg fått sveiset. Skal fylle motoren med diesel, opp til topplokket. Og la dette godgjøre seg litt. håper den kommer seg. Noen som vet hvilken fart sollux 24 ac gjør med en perkins 4236 72 hk ? Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 22.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 Gratulere med ny båt! Jeg hadde for noen år siden en maken båt med en 72 hk Mercedes motor. Med en såpass kraftig motor setter båten seg mye bak. Farten blir derfor ikke særlig mye høyere enn med standard motoren på 33 hk (de fleste av disse båtene har en tresylindret motor på 33 hk). Fordelen med din motor er som med Mercedesen jeg hadde at du får jevnere gange med fire sylindere, og at du kan holde samme fart med lavere turtall. Antar maks fart 10-12 knop. Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 22.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 (redigert) med flaps bak så får du større fart skulle jeg tro kanskje 15 knop. Er fornøyd med min 33hk yanmar 3qm30 motor men om 1 år eller 2 så blir det nok ny motor. kanskje en 50 hk lomatec på min motor ligger marsj på 7 knop og maks nesten 9 knop. får den sikkert i 1 knop mere med riktig propell. Redigert 22.Juni.2011 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Hei sollux 24 4236. Har du fått gjort noe mer med båten ? Har du evt noen bilder å legge ut ? Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.