Jump to content

La-Sa motor, fra ris til ros.


Hyperlite

Recommended Posts

Hei!

 

I starten av mai leverte jeg drevet mitt på drevservice hos la-sa. Drevservicen innebærte trykktesting og at de gikk over drevet å sjekket at alt var O.K. Det var en liten lekasje på drevet som jeg viste om ( egentlig derfor jeg leverte drevet på test) det lakk olje ut av drevet der proppell akselen sitter. Vi ble enig om at de først skulle trykkteste også finne feilen. Også gi meg en pris hva reperasjonene kom på. Regnet med at det var en pakning eller noe, som var enkelt å finne ut av. Det gikk 3 uker uten at jeg hørte no, så jeg dro innom for å se hvordan det gikk med det lille drevet mitt. Da fikk jeg forklart at de ikke fant lekasjen, og at jeg kunne få hente det ut for kr 4000kr uten at de hadde gjort noe som helst. For han mente de hadde brukt så mange timer på å lete uten å finne feilen, men det skulle de ha betalt for. Så jeg fyrte jo opp og mente jeg ikke kunne hente drevet for 4000kr uten at noe var gjort. så han ga etter og vi ble enige om at de skulle reparere feilen for kroner 6-7000,- Jeg begynte å bli utolmodig så jeg ville bare ha båten fort som mulig på vannet, så jeg gikk med på dette. Gikk igjen 2 uker uten at jeg hørte noe, så jeg ringte dem (fikk svar etter kanskje 10 forsøk) Da fikk jeg vite at det var fikset, trykktestet og holdt tett. Men de brukte en pakning ifra et olje filter så de ga ingen garanti på arbeidet. men de sa det holdt tett. Tok med drevet hjem, la det i garasjen og nå har endel girolje lekket ut. Det holdt ikke tett for 5 øre! nå er de igjen helt umulig å få tak i, og på kviteringen står det selvfølgelig at arbeidet er gjort uten garanti....

 

Hva mener dere andre båtbrukere der ute om dette? Har dere noen erfaringer med LA-SA?

 

Jeg i absolutt ikke fornøyd med verken kundebehandling eller arbeid. Trist at det er sånn!

Kommentar fra moderator: Utdrag fra reglene:

Poster man negativ omtale av et firma SKAL de umiddelbart varsles om at saken er tatt opp på forumet, med link til emnet.

Når firmaet er varslet opplyser man i tråden om det har blitt gjort.

Skjer ikke dette kan tråden bli slettet uten varsel.

 

Som det fremgår av senere innlegg skyldes saken misforståelser.

Det er én av grunnene til at vi har regelen om varsling, at man skal være så overbevist om at man har en god sak at man 'tør' å konfrontere firmaet med at saken blir tatt opp på forumet. Hvilket ikke var tilfelle her.

 

Har endret emnetittelen som opprinnelig var "La-Sa motor, dårlig kundebehandling?"

Link to post
Share on other sites

Høres veeeeeldig amtør ut dette. Kan nesten virke som de ikke var interresert i jobben du gav dem. Også rart de først ikke kunne finne lekasjen, men at de så det rant olje ut :rolleyes:

 

Men, så fant de jo lekasjen, hvorfor brukte de da mikk makk løsning, var ikke delen å oppdrive, orket ikke du vente lenge nok?

 

Dette skjønner jeg ikke....

 

Har ingen erfaring eller kjentskap til dette firmaet.

Link to post
Share on other sites

Kan det være at de har foreslått en rimelig løsning og en dyr løsning hvor du har valgt den billigste?

 

Veldig rart at de brukte mange timer på å ikke finne feilen når det er snakk om drev lekkasje. Det har jeg aldri hørt om før.

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

 

Så jeg fyrte jo opp og mente jeg ikke kunne hente drevet for 4000kr uten at noe var gjort. så han ga etter og vi ble enige om at de skulle reparere feilen for kroner 6-7000,-

 

Merkelig at de først ikke kan finne feilen, og så etter litt diskusjon så kan han gi deg en pris på hva det vil koste og fikse den :confused: :confused: :confused:

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Link to post
Share on other sites

Ja, dårlig at de ikke ringte med engang og sa at dette kom til å bli dyrt. vi ble først enig i 3400kr for en drevservice. også skulle de ringe om kostnade kom over dette. noe de ikke gjorde, tok ikke kontakt engang. Men nå har jeg fått tak i en veldig hyggelig kar på La-sa som har hjulpet meg, leverte drevet på verkstedet i morges, og var der når de trykk testet. Grunnen til at det jeg har trodd det har lekket mente han var at det lå igjen veldig mye olje i eksos kanaler osv etter det hadde snudd opp og ned på drevet og styra. Så de mente det var derfor jeg hadde fått olje ut av drevet. Så nå virker det som ting ordner seg, og den nye referansen min på La-Sa ga mye bedre kundebehandling. Men fortsatt litt missfornøyd med pris og antall timer på arbeid. Pluss veldig dårlig kundebehandling ifra starten av. Men virker som det ordner seg nå.

Link to post
Share on other sites

Må beklage min litt krasse tilbakemelding om la-sa,ble skrevet litt i sinne da jeg ikke fikk tak i dem, følte det hadde tatt greit lang tid, og trodde drevet var lekk igjen. Men da det nå viser seg at det jeg trodde var en lekasje kun var olje så lå igjen i eksos kanaler og diverse etter reperasjoner. Så drevet var O.K når jeg fikk det tilbake.Grunnen til at de ville fraskrive seg garantien var at det viser seg at undervannshuset er nyere en øvre del, så det er utsparinger til o-ring nede og oppe. Derfor de måtte løse dette med en annen pakning enn orginal. Var innom der idag og fikk meget god hjelp. Jeg leverte jo drevet litt spontant midt i høysesongene, så kan forstå at det tok litt tid da. Ellers så hjalp dem meg med å se over engang til idag, brukte tid på dette uten noe ekstra kostnader. Takk for hjelpen La-SA.

Link to post
Share on other sites

Bra at ting ordner seg, men jeg syntes du fortsatt skal informere verksteded om din tråd på dette forum.

 

Ut i fra dine opplysninger er det lite hyggelig og få en regning større enn forespeilet, og verkstedet burde absolutt ha opplyst om dette. Det er derfor viktig at motpart får vite om innlegg, slik at de også kan gi sin versjon av konflikten.

 

MVH K.K

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...