Jump to content

omtrekking av salongputer i Tr.heims området?


Anders Basmo

Recommended Posts

Hei alle sammen

Jeg har kjøpt meg en finnfire 33 seilbåt,den har ikke vært bruk på en stund så det er kommet jordslag i puter og ryggstøtter.

lurer på om det er noen av dere som vet om noen som kan hjelpe meg med og trekke om disse putene for en billig penge.

Båten ligger i Trondheim,så det må være i Tr.heims omerådet.

mvh

Anders Basmo

(første gangs båteier)

 

img_1914_2.jpg

Redigert av Anders Basmo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Hadde samme problemet selv og jeg valgte følgende løsning.

Ut med puter, vask med varmt vann og mild såpe eller klorin.

Samme i båten, vask over alt, her med Klorin.

Nøye, veldig nøye i kjølsvin. (ligner på et villsvin).

 

På Finn fant jeg fram middelet Air Sponge, en 5l kanne og noen luftrense-bokser. Sprayet stoffet over putene og i alle kriker og kroker i båten.

 

Vips ingen lukt!

 

Mye billigere en 30 000,- for nye puter.

Link to post
Share on other sites

Du har Pewo møbelverksted og Antonio Arenas i Trondheim i alle fall.

Fikk pris på omtrekking av putene i kabinen på min Nidelv. De skulle ha rundt 6000 i bare arbeidspenger. Stoff kom i tillegg. Og disse putene er nok mindre enn de du skal trekke opp.

 

Endte opp med at jeg tok med putene hjem, la dem på terrassen og lånte meg en tepperenser.

Du aner ikke hvor mye dritt som kom ut av putene, og gammelbåtlukta forsvant :)

Link to post
Share on other sites

Hold deg unna billigløsninger om du ender opp med å skifte stoffet. Det er sinnsykt mange båter på nett til salgs hvor de skryter av å ha skiftet trekk på putene. Mange av disse er byttet til stoff som ikke egner seg til båt, forferdelige farger og mange har veldig dårlig passform.

 

Jeg ville heller satset på å få gjort rent putene som er der. Jeg synes de ser helt flotte ut og holder i mange år enda.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...