Jump to content

Bruk av tetningsmiddel mellom fenderlist og skrog


kermit

Recommended Posts

Eg har ein båt som det kommer regnvatn inn i dobbeltskroget, og eg mistenker at det kanskje kommer inn i sammenføyninga under fenderlista. Etter det eg har lest i andre tråder kan det være litt problematisk med å få på fenderlista etter at den har vært demontert.

 

Spørsmålet mitt er da om nokon har erfaring med, eller meininger om å legge ein tråd med f.eks. blank tec7 mellom fenderlist og skrog uten å demontere lista?

Link to post
Share on other sites

Tror ikke det vil fungere da fenderlisten beveger seg mye når du ligger til kai.

Du bør ta den av og lime under den.

Men det er ingen problem og montere fenderlist på ny.

Hvis den er gammel og sprø bør du bytte den.

Hvis ikke er det bare og montere en ny, de er ikke så dyre.

Det er mange smarte måter og montere fender list på.

Men du bør/må ha båten på land.

 

Hvis du trenger tips til og gjøre dette, er det bare og spørre.

Link to post
Share on other sites

Eg har ein båt som det kommer regnvatn inn i dobbeltskroget, og eg mistenker at det kanskje kommer inn i sammenføyninga under fenderlista.

Det er stor sannsynlighet for at vannet kommer inn gjennom naglene (evt.skruene) der dekket (innerliner) er festet til skroget. Du må da tette rundt hver av disse, samt i "sprekken" mellom innerliner/skrog. Sett deretter på ny fenderlist. Denne "koker" du først slik som Kalle 74 beskriver. Har du forresten sjekket for andre lekkasjepunkter? Skruer til seter og styrekonsoll? Er det selvlensende båt, kan det være lekkasje i gjennomføringen også.

 

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...