bc45 Startet 16.Juni.2011 Del på Facebook Startet 16.Juni.2011 (redigert) Vurderer å ettermontere Volvo Penta`s elektroniske gir- og gasskontroll og har noen spørsmål om dette systemet: Er det lett å dosere gassen riktig? Reagerer motoren umiddelbart på mer/mindre gasspådrag eller er det noe forsinkelse? Hva med sikkerhet? I og med at systemet er elektronisk kan man vel risikere at systemet plutselig slutter å virke som det skal. Fordeler, eventuelt ulemper med dette systemet? Redigert 16.Juni.2011 av bc45 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TPeck Svart 16.Juni.2011 Del på Facebook Svart 16.Juni.2011 Har du dele nummer til denne pakken? Hvilken motor har du. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bc45 Svart 16.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2011 Har ikke delenummeret. Motoren er en D2-75 med seildrev. I følge La-Sa Båt og Motor koster pakken ca. 35000 kroner til denne motoren. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TPeck Svart 16.Juni.2011 Del på Facebook Svart 16.Juni.2011 Da vet jeg hvilket du mener. Det funker veldig bra og er idiot sikkert. Litt forsinkelse ved giring er det men ikke noe merkbart på gass. MEN det er 35000 jeg ville brukt på mye annet kjekt utstyr en dette. Det er ikke vert det mener jeg. Og du får ikke en krone ekstra for det den dagen du skal selge båten. Hvis du har problemer med gir/gass i dag ville jeg heller fikset dette enn og kjøpe elektronisk. Men det er ditt valg. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.