Jump to content

hvor mye kan jeg laste i en 27 fots viksund columbi?


glalaksen

Recommended Posts

ÅÅÅÅ det blir mange må man tro

 

 

Fra spøk til revolver så lurer jeg på hvor mye dekkslast den tåler og hvor mye jeg kan laste på den lille plassen under dekk og eventuelt i lugaren. I Lofoten i vinter var vel juksabåten oppe i mellom to og tre tonn på de beste sjøværene og da vil jo ikke jeg gå i land med bare 700 kilo :-)

Link to post
Share on other sites

Viksund 27 Culumbi er Veritasgodkjent. Jeg er rimelig sikker på at det står hvor mange kg den er godkjent for på skiltet.

Det er jo noen her på BP med lignende båt, kanskje en av dem kunne sjekke skiltet.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en 1979 mod Culumbi 27 og der satt skiltet på skottet mellom utvendig styrepossisjon og toalettet. Skiltet satt utvendig til venstre for venstre cocpitdør.

Jeg husker den var godkjent for 8 personer og 54hk, men total lastekapasitet husker jeg ikke lengre(det sto i samme feltet som antall personer).

 

Du kan også stille spørsmål HER så vil jeg tro du får svar. Jeg ser Martin Viksund er administrator der.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Hei Glalaksen!

 

Du kan sikker ha 100 kg i hver køy i forpiggen.

Ca. 1 tonn i salongen om du fyller benker,skuffer og skap.

Ute på dekk er det jo ikke rare plassen for frakt av fisk.

 

Har f.ø en mistanke om at du burde kjøpt sjarkvarianten av denne Viksunden! :confused:

 

Lykke til med fiskeriene dine!

Link to post
Share on other sites

Er helt enig at båten ikke er opptimal for fiske, men båten vi har har vært brukt som juksa sjark de første 20 årene den var til. og har mange sesonger i lofoten. Derfor lurer jeg på om jeg kunne brukt den en sesong eller to før man fikk råd til en skikkelig sjark.

 

Skulle gjerne hatt sjarkvarianten og ble tilbudt en til 130 000 i forrige uke med kraftblokk og en juksamaskin, ellers ikke neo utstyr så den blir for dyr før jeg får den sånn som jeg vil ha den så det får vente.

 

Og sovepose i båt er vel litt feil. blir som ryggsekk eller fjøshuva. Hører ikke til ombord. Fisk derimot....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...