Jump to content

Princess 38 2000 mod, montering av septikktank


38Fly

Recommended Posts

Min 40:a har en 200 l toalett-tank ungefär mitt i båten mellan Galley och delvis in under gästkabinen. Långskepps ligger den omedelbart framför trappstegen från Salongen ner till passagen till Förkabinen.

 

Det rör sig om en ganska fyrkantig låda av aluminium, ev kan Du ju fråga princess vad dom har att erbjuda.

 

Bra placering som inte ger trimförändringar varken tvärskepps eller långskepps beroende på fyllningsgraden.

 

Dygnsproduktionen av toalettavfall ombord är ju tämligen direkt proportionellt mot antalet personer ombord, men stor tank betyder att man kan kosta på sig att spola rejält (dvs ger ökad inblandning av sjövatten) och ger också ökad frihet att välja lämpliga tömningstillfällen.

 

 

:fishing:

Redigert av ebonita (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Båten er forberedt for montasje av septikktank. Sjekk brukermanualen om du har, eller sjekk med Princess i Vollen ad. plassering. Skal jeg tippe så skal den sitte under golvborda i pantry?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...