magbolme Startet 17.Juni.2011 Del på Facebook Startet 17.Juni.2011 Har en Ladac 1204 som har vært i bruk noen år. Oppdaget nylig at jeg ikke hadde lading til batteribankene fra dynamoen. Ladelampen lyser ikke når tenningen slås på, men lyser om jeg jorder den ene siden (D+ siden av lampen). Har "kortsluttet" regulatoren ved å koble batteri+ til ledningen fra regulatoren som går til børsten (den som ikke er jordet). Lading starter da og spenningen stiger (til jeg stopper motor og slår av tenning i tide). Dette tyder vel på defekt regulator, men jeg lurer på om det finnes noen flere måter å verifisere at det virkelig er regulatoren som er problemet før jeg går til innkjøp av ny. Takknemmelig om noen har idéer! Sitér dette innlegget Skipper på S/Y "Hei serr'u serr'u hatten!" Link to post
Joerg Becker Svart 17.Juni.2011 Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 Dynamoen virker, reguleringen virker ikke. Hvis alle andre ledninger er som den ha vært før finnes det vel ikke flere spørs? Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
magbolme Svart 19.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2011 Flere som har idéer? Sitér dette innlegget Skipper på S/Y "Hei serr'u serr'u hatten!" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.