Jump to content

Hvor finner man takluker til båt med tak som er kurvet?


Keiseraas

Recommended Posts

Takluke lager du enkelt selv. I min 31 fots tresnekke har jeg en luke på 200x0.60. En oppstikkende ramme på innsiden sørger for at luka ligger på plass og at vann ikke kommer inn. Luka min er laget av finer med furu dekksbord lagt i nater. Heller ingen problem å støpe i glassfiber om det er plastbåt du har. Fordelen med å lage selv er at du kan få den i den formen og størrelsen du ønsker. Min luke er så stor at når jeg åpner den og skyver den bakover fjerner jeg halve taket på doghouset. Lett å klatre ut den veien ved f.eks fortøyning og fantastisk på varme dager når jeg sitter på taket og styrer med beina. Har ikke så mange bilder av den (ønsker du kan jeg ta noen og poste her) men har ett tatt fra undersiden en varm dag :)

 

38737_413204076401_690721401_5215982_1282946_n.jpg

Link to post
Share on other sites

Hei Arve A

 

Ja vi har glassfiber og joda jeg kunne ha gjort noe selv. Men så var det den tiden da. :rolleyes:

 

Jeg må vel selv sage hull i taket, men det hadde vert fint om det fantes luker som var klare å sette inn etterpå.

 

Vi får klare oss uten denne sommeren men i løpet av vinteren må vi få det til :thumbsup:

Mvh

Keiseraas

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...