Jump to content

Trenger du "nye" motorer, ta en titt her


Sydvesten

Recommended Posts

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAP...&category=50441

 

Kan jo være et brukbart kjøp med en dollar i fritt fall..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det ser veldig billig ut for to slike motorer, men hva med frakt til Norge, det koster vel en god del?

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

....frakt til Norge, det koster vel en god del?

Som en tommelfingerregel kan du regne pris i dollar x 10 så har du prisen i Norge inkl moms og frakt. Hk avg (kr 132 pr hk + MVA) kommer i tillegg.

 

Jeg kjøpte en bilmotor i USA for et halvår siden til $4.000.- og den kostet meg NOK 40.500.- alt inkl. levert på Karmøy. Siden den tid har vel dollaren svekket seg noe og det finnes sikkert billigere frakt enn den jeg brukte (Magnum/JetCarrier).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Disse motorene koster  27.000 x 2 i hk-avgift (inkl. mva på hk-avgiften)

Kjøpsprisen utgjør  35-40.000

Moms på kjøpsprisen utgjør opp mot 10.000.

 

Aner ikke hva frakt utgjør, men kanskje 6-8.000? De veier tross alt over et tonn til sammen.

Moms på frakten utgjør opp mot 2.000.

 

Hvis vi antar at en brukt tamd40b i god stand og med gir koster omlag 75.000 i Norge, blir det et greit kjøp fra USA, men ikke superbra. Man har jo en risiko med å kjøpe brukt fra den andre siden av kloden.

 

Fyren har brukt $40.000 på "rebuild" av motorene og selger de så for under $6.000 ......

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Superbra tilbud er det nok ikke, jeg stusset også overat det skal være brukt $40.000 på rebuilt, det er jo mere enn tilsvarende koster nytt.

 

Fakten til Norge vet jeg ikke, men jeg betaler $275 pr. motor (41 motor) til Qatar fa USA, hit er det nok noe lengere. Dette er som stykkgods i container.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...