Jump to content

Draco 23ft Suncab med 5.7l Mercruiser, er det en bensinsluk?


PiperBill

Recommended Posts

Jeg hadde en ganske lik båt og motor, Cranchi Clipper 224, 23 fots daycruiser, med en 5,7 ltr bensin (ombygd til innsprøytning, TPI)

Denne brukte ca 25-30 ltr pr time, da marsjet jeg ca 25 knop. Toppfart var 42 knop.

 

Men den hadde et moment som få andre båter jeg har kjørt, det var rett i plan, og reagerte hyggelig på økende pådrag fra marsj til toppfart.

I toppfart rant det relativt for igjennom, sikkert opp mot 60 ltr pr time, men det målte jeg aldri.

 

Men det er en ting jeg savner fra den båten, og det var lyden fra en herlig V-8 bensin......

Link to post
Share on other sites

Bensinforbruket behøver ikke være noe høyere enn på en tilsvarende båt med utenbords, men hvis motoren er satt opp til en speedbåt er den ugunstig. Det finnes mange varianter av 350'n. Forøvrig får du mye motorbåt for pengene. Og mye motor for pengene, sammenlignet med hva som helst. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...